|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Demokrata Fórum nyilatkozata
"A rádió Vasárnapi Újságjában
elhangzott Csurka-jegyzetről inodokolatlanul tovább folyó sajtóvita
kapcsán:
1. Az MDF Országos Elnöksége ismételten leszögezi, hogy a
kommunista pártdiktatúra maradványai elleni küzdelmet minden téren
következetesen folytatni kívánja.
2. Az elnökség kívánatosnak tartja, hogy a szervezet minden
megnyilatkozásának stílusa is emelkedett legyen, alkalmazkodva
politikai kultúránk kívánatos fejlődésének követelményeihez.
3. Az elnökség nemcsak félreérthetetlenül elhatárolja magát
minden antiszemita megnyilvánulástól, hanem kész arra, hogy teljes
határozottsággal szembeszálljon minden ilyen irányú nyílt, vagy
burkolt izgatással, s ugyanakkor az antiszemitizmussal való
alaptalan rágalmazással is."
SZER, Hírek, 10.00:
MTI cáfolat
"A Magyar
Távirati Iroda bukaresti tudósítója cáfolta a Nyugatnémet DPA
pénteki jelentését, amely szerint Erdélyben haláleseteket okozó
összecsapások voltak románok és magyarok közt.
A tudósító rámutatott arra, hogy Erdélyben az elmúlt napokban
voltak ugyan ellentétek és feszültségek különböző kérdésekkel
kapcsolatban, de nem történt semminemű tragédia."
|
|
|
|
|
|
|
Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította
a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az
,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint
- 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés
felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési
kategóriákba esők hivatkozhatnának.
Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az utasok.
Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje el a Malév gépét.
A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket, vagy egyszerűen visszajutni a városba.
A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25 millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++
1990. június 29., péntek 19:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|