![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
BBC:
A politikai vezetők elhúzódása a kommunizmustól
"Németh Miklós miniszterelnök minden tőle telhetőt megtett, hogy
elhatárolja magát pártjától. Múlt hónapban lemondott pártvezetői
posztjáról, mert a párt nem támogatta kormányának takarékossági
programját. Most pedig bejelentette, hogy a tavaszi választásokon
független jelöltként indul. Saját megyéjének listáján mint a
Szocialista Párt jelöltje is szerepel, s nem fér kétség ahhoz, hogy
a parlamentbe független képviselőként fog bekerülni. Ez pedig
megerősíti pozícióját, s így több esélye lesz arra, hogy megfelelő
beosztást kap, hiszen hivatkozhat majd arra, hogy milyen széles körű
támogatást élvez az országban.
Egész Kelet-Európában folyik most a Németh Miklóséhoz hasonló
manőverezés. A legdrámaibb fejlemény ez idáig az volt, amikor Marian
Calfa csehszlovák miniszterelnök egy héttel ezelőtt bejelentette,
hogy visszaküldte párttagsági könyvét."
SZER, A munka világa:
Rácz Sándor kérései
"... a szavazók figyeljenek oda,
amikor gyűléseket tartanak a képviselőjelöltek, amikor
bemutatkoznak. Minden körzetben kérdezzék meg a jelöltet, hol
dolgozott, hol élt, mit csinált, milyen pártnak a tagja volt. Tehát
ismerjék meg, és csak a garanciákkal rendelkező személyekre adják le
a szavazatukat, mert az új parlamentnek olyan rendeleteket,
törvényeket kell majd hozni, amelyek az elkövetkezendő 100 évre
fogják meghatározni a magyar társadalom életét. Akárkikre ezt a nagy
felelősséget nem lehet rábízni."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Fuvarozó ipartestület alakult
|
![](../img/spacer.gif)
1990. január 30., kedd - Megalakult a magánfuvarozók
ipartestülete kedden a kisiparosok budapesti klubjában.
Az új érdekvédelmi szervezet arra vállalkozik, hogy képviseli a magánfuvarozók érdekeit a főhatóságokkal és a kormánnyal folytatott viták során, beszerzi a különféle munkaeszközöket, jogi tanácsadást végez, közúti információkat ad. Vállalja azt is, hogy a szakmacsoport tagjainak könyvvezetési és adótanácsadást tart, alapszintű tanfolyamokat szervez e témával kapcsolatban. Ugyancsak szolgáltatásként beszerzi a nemzetközi fuvarozásban való részvételhez szükséges okmányokat.
Az új érdekvédelmi szervezet életre hívásában aktívan közreműködött a Személy- és Teherfuvarozók Országos Szakmai Tagozata. Titkára Peredi Péter az MTI munkatársának elmondta: ha a február 10-i KIOSZ kongresszus jóváhagyja, az ipartestület a szakmai tagozat jogutódjaként működik majd. A két szervezet között az alapvető különbség az, hogy míg az országos szakmai tagozatnak nem volt saját tagsága, a kötelező KIOSZ tagság révén kapcsolódott a kisiparosok szakmai érdekvédelmi szervezetéhez, addig az ipartestületi tagság önkéntes. A szakmai tagozat tavaly 7,4 millió forintból gazdálkodott, a 48 ezer fuvaros kisiparos tagdíját - ez több tízmillió forint - a KIOSZ használta fel. Az ipartestület önfenntartó lesz, a tagság befizetéseiből - rendszeres tagdíjából - gazdálkodik.
Az egyéni vállalkozásokról szóló törvény életbe lépésével megszűnik a kötelező KIOSZ tagság, és így nincs akadálya annak, hogy a magánfuvarozók önként létrehozott szakmai érdekvédelmi szervezetbe tömörüljenek - mondotta Peredi Péter. (MTI)
1990. január 30., kedd 11:52
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|