|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Környezetvédő szervezetek tiltakozása
"Az alulírott szervezetek megütközve
és felháborodva fogadták azt a hírt, miszerint 1990. február 1-től a
tömegközlekedés, és ezen belül is legfőképpen a BKV jegy- és
bérletárait rövid időn belül másodszor is fel kívánják emelni. Ez az
intézkedés, a személygépkocsi-használat arányaiban olcsóbbá válása
miatt - a benzin-áremelés töredéke a BKV díjak emelésének - tovább
növelné a főváros egyébként is katasztrofális gépjárműforgalmát, és
egyben rendkívüli légszennyezettségét."
SZER, A mai nap:
Megyei lapok - az MSZP választási fegyverei
"... a tömegkommunikáció manipulációra alkalmas lehetőségével
tisztában vannak az MSZP házatáján is. Nem véletlenül ragaszkodnak
oly makacsul a közvéleményt befolyásoló médiákhoz. A tévé és a rádió
bástyáit már sikerült bevenniük, vidéken pedig a megyei napilapok és
kiadóvállalatok birtokosaként uralják a szót, miközben álszent módon
esélyegyenlőségről papolnak.
Tizenhat napilap sorsáról van szó, amelyek mind a mai napig az
MSZP lapgazdasága alatt dolgoznak, és nyereségük felét kötelesek
befizetni a pártnak. Tavaly ily módon négy millió forint folyt be az
MSZMP kasszájába, s könnyen kiszámítható, hogy ez 40 ezer
párttag egyhavi tagdíjával egyenlő."
|
|
|
|
|
|
|
Lesz-e magyar autógyártás?
|
-------------------------- München, 1989. november 1. (SZER, Mérlegen) - Több mint két évtizede időszerű kérdés - sajnos még mindig csak kérdés, de talán néhány héten belül mégis választ kapunk rá. Mint japán lapok tudni vélik, a Suzuki cég elnöke novemberben Magyarországra látogat, hogy új és valószínűleg olcsó ajánlatot tegyen egy Suzuki kocsikat gyártó magyarországi vegyes vállalat létrehozására. A Suzuki ugyanis már négy évvel ezelőtt megtette első ajánlatát, de azóta kisebb-nagyobb megszakításokkal csupán eredménytelen tárgyalásokra került sor. Várható-e, hogy végre történik valami ebben az ügyben, és miért lenne fontos, hogy történjék valami? Erről beszél Vadász János: - Több mint két évtizedes állandó növekedés eredményeként a hazai személyautóállomány elérte az 1 millió 800 ezret. Ugyancsak több mint két évtizede nyilvánvaló, hogy személyautók iránt óriási méretű kielégítetlen kereslet mutatkozik, és ugyanez a helyzet a KGST valamennyi tagállamában, nemcsak Magyarországon. Az is bebizonyosodott, hogy a belföldi gyártású személyautók a KGST-piacokon úgynevezett kemény-cikknek számít, és ennek megfelelő kedvező feltételekkel értékesíthető. És végül az is kiderült, hogy a KGST-országokban gyártott személyautók egy kisebb hányada nyugati piacokon is eladható, főleg azért mert nagyon olcsó. Érthető tehát, hogy a KGST valamennyi európai tagállamában létrejött a belföldi személyautóipar. Vagy hagyományos hazai gyárak képviselik, mint Csehszlovákiában vagy az NDK-ban, vagy pedig olyan gyárak illetve összeszerelő-üzemek, amelyek nyugati cégekkel való közvetlen együttműködés eredményeként épültek ki. (folyt.)
1989. november 1., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés
"Január 26-án újra Hável-nap volt. Az elnök egynapos látogatásra Budapestre érkezett, s ez alkalomból a SZER-es Varga Gyuri lakásán régi barátaival találkozott, így Kőszeggel, Konráddal. A sajtó, s a Fekete Doboz révén én is ott topogtam a zsebkenydőnyi helyen. Lépni, sőt levegőt kapni sem lehetett. Néhány perces kézitusa után amelyet Havel a mikrofonokkal és kamerákkal vívott, kikelt magából, befogta két kezével a fülét, és kiabálva, szó szerint kizavart mindenkit a lakásból. .. teljesen igaza volt, elvégre valóban a barátaival akart találkozni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|