Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 26.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Környezetvédő szervezetek tiltakozása

"Az alulírott szervezetek megütközve és felháborodva fogadták azt a hírt, miszerint 1990. február 1-től a tömegközlekedés, és ezen belül is legfőképpen a BKV jegy- és bérletárait rövid időn belül másodszor is fel kívánják emelni. Ez az intézkedés, a személygépkocsi-használat arányaiban olcsóbbá válása miatt - a benzin-áremelés töredéke a BKV díjak emelésének - tovább növelné a főváros egyébként is katasztrofális gépjárműforgalmát, és egyben rendkívüli légszennyezettségét."
SZER, A mai nap:

Megyei lapok - az MSZP választási fegyverei

"... a tömegkommunikáció manipulációra alkalmas lehetőségével tisztában vannak az MSZP házatáján is. Nem véletlenül ragaszkodnak oly makacsul a közvéleményt befolyásoló médiákhoz. A tévé és a rádió bástyáit már sikerült bevenniük, vidéken pedig a megyei napilapok és kiadóvállalatok birtokosaként uralják a szót, miközben álszent módon esélyegyenlőségről papolnak. Tizenhat napilap sorsáról van szó, amelyek mind a mai napig az MSZP lapgazdasága alatt dolgoznak, és nyereségük felét kötelesek befizetni a pártnak. Tavaly ily módon négy millió forint folyt be az MSZMP kasszájába, s könnyen kiszámítható, hogy ez 40 ezer párttag egyhavi tagdíjával egyenlő."

Lesz-e magyar autógyártás?

--------------------------


München, 1989. november 1. (SZER, Mérlegen) - Több mint két
évtizede időszerű kérdés - sajnos még mindig csak kérdés, de talán
néhány héten belül mégis választ kapunk rá. Mint japán lapok tudni
vélik, a Suzuki cég elnöke novemberben Magyarországra látogat, hogy
új és valószínűleg olcsó ajánlatot tegyen egy Suzuki kocsikat gyártó
magyarországi vegyes vállalat létrehozására. A Suzuki ugyanis már
négy évvel ezelőtt megtette első ajánlatát, de azóta kisebb-nagyobb
megszakításokkal csupán eredménytelen tárgyalásokra került sor.

    Várható-e, hogy végre történik valami ebben az ügyben, és miért
lenne fontos, hogy történjék valami? Erről beszél Vadász János:

    - Több mint két évtizedes állandó növekedés eredményeként a
hazai személyautóállomány elérte az 1 millió 800 ezret. Ugyancsak
több mint két évtizede nyilvánvaló, hogy személyautók iránt óriási
méretű kielégítetlen kereslet mutatkozik, és ugyanez a helyzet a
KGST valamennyi tagállamában, nemcsak Magyarországon.

    Az is bebizonyosodott, hogy a belföldi gyártású személyautók a
KGST-piacokon úgynevezett kemény-cikknek számít, és ennek megfelelő
kedvező feltételekkel értékesíthető.

    És végül az is kiderült, hogy a KGST-országokban gyártott
személyautók egy kisebb hányada nyugati piacokon is eladható, főleg
azért mert nagyon olcsó. Érthető tehát, hogy a KGST valamennyi
európai tagállamában létrejött a belföldi személyautóipar. Vagy
hagyományos hazai gyárak képviselik, mint Csehszlovákiában vagy az
NDK-ban, vagy pedig olyan gyárak illetve összeszerelő-üzemek,
amelyek nyugati cégekkel való közvetlen együttműködés eredményeként
épültek ki. (folyt.)


1989. november 1., szerda


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Január 26-án újra Hável-nap volt. Az elnök egynapos látogatásra Budapestre érkezett, s ez alkalomból a SZER-es Varga Gyuri lakásán régi barátaival találkozott, így Kőszeggel, Konráddal. A sajtó, s a Fekete Doboz révén én is ott topogtam a zsebkenydőnyi helyen. Lépni, sőt levegőt kapni sem lehetett. Néhány perces kézitusa után amelyet Havel a mikrofonokkal és kamerákkal vívott, kikelt magából, befogta két kezével a fülét, és kiabálva, szó szerint kizavart mindenkit a lakásból. .. teljesen igaza volt, elvégre valóban a barátaival akart találkozni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD