|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Villamosított vasútvonalat avattak Keszthelyen
|
1990. december 18., kedd - Kedden a keszthelyi vasútállomáson
felavatták a MÁV legújabban villamosított, Fonyód-Keszthely közötti
33 kilométeres szakaszát. Ezzel - összességében mintegy kétmilliárd
forintnyi ráfordítással - befejeződött a Balaton déli vasútvonalának
korszerűsítése. Jelenleg az országban a villamosított hálózat hossza
meghaladja a 2100 kilométert, a vasútvonalakon 28 százalék fölé
emelkedett a villamos vontatás. A beruházás részben állami
költségvetési támogatásból, továbbá vállalati fejlesztési alapból és
bankhitelből valósult meg. A munkák generáltervezője a MÁV Tervező
Intézete, kivitelezője pedig a Villamos Vontatási Főnökség volt,
számos alvállalkozóval együttműködve. Az átállás e vonalszakaszon
évente mintegy 1800 tonnányi gázolaj megtakarítását jelenti, az
üzemeltetés energiaköltsége a korábbinak mindössze 35-40 százaléka.
A villanymozdonyok megjelenésével gyorsabb, kényelmesebb lesz Keszthely és a főváros közötti utazás. A pálya 160 kilométeres óránkénti sebességre alkalmas, valamennyi állomáson korszerűsítették a térvilágítást.(MTI)
1990. december 18., kedd 15:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|