|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét szállít a Rába
|
1990. január 25. csütörtök - A nagyüzem vezetőitől kapott
tájékoztatás szerint csütörtöktől ismét szállít motorokat és
futóműveket a Csepel Autógyárnak a győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár. E döntésükben fontos része van annak, hogy a csepeli
partner az utóbbi napokban némileg csökkentette a Rába gyárral
szembeni tartozásait. Ezzel együtt Győrött nem titkolták, hogy
amennyiben nem rendeződik a kritikus pénzügyi helyzet, ismét
felfüggesztik a szállításokat.
Az ügy előzményeként, mint arról kedden hírt adtunk, a győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár megszüntette az autóbuszmotorok és futóművek szállitását a Csepel Autógyárnak. A hazai üzemek közötti kapcsolatokban szinte példátlan intézkedés indoklásaként a dunántúli nagyüzem arra hivatkozott: nincs módjában az, hogy továbbra is hitelezzen a csepeli gyárnak, amely már több mint 760 millió forinttal adósa.
Közismert viszont, hogy a csepeli üzem a Rába-termékeket, feldolgozva, az Ikarusnak szállítja tovább. A győri bejelentés ilyen módon az autóbuszgyártásra is hatással volt. Az Ikarusban kedden úgy nyilatkoztak: a győri ,,ultimátum,, nyomán a leállás veszélye fenyegeti őket. Ez a vész most, legalább egyelőre, az ő fejük fölül is elhárult. (MTI)
1990. január 25., csütörtök 18:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|