|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Kínai hajókkal bővül a magyar tengeri flotta
|
1990. január 24., szerda - Bár Magyarországnak nincs
tengerpartja, a Mahart tengeri hajóparkjával mégis jelentős
áruszállítást végez a világ tengerein. A magyar tengeri flotta hajói
hagyományos működési területükön, azaz a Fekete- és
Földközi-tengeren kívül rendszeresen érintik Nyugat-Európa,
Nyugat-Afrika, Távol-Kelet és Észak-Amerika kikötőit is.
A Mahart, a hajózás világviszonylatban tapasztalható fejlődésével lépést tartva, hosszú ideje dolgozik hajóparkja korszerűsítésén, fejlesztésén. Csákvári István, a Mahart kereskedelmi és forgalmi igazgatója az MTI munkatársának erről a következőket nyilatkozta: a fejlesztés keretében a cég hamarosan három, egyenként 3600 tonna hordképességű, konténerszállításra alkalmas hajót vásárol Kínából. A vásárlás - amelyre érvényes szerződés van - nem a devizakeret terhére, hanem a magyar-kínai klíringelszámolás keretében bonyolódik majd.
A magyar tengerihajó-beszerzéseknél először fordul elő, hogy a vállalat nem szériagyártású hajókat vásárol, hanem olyanokat építtet, amelyeknek már a tervezése is a hazai igények figyelembevételével történt. A hajók 156 konténer vagy nagyméretű áru befogadására alkalmasak. Két, egyenként 25 tonna teherbírású, gyors rakodó-sebességű daruval is felszerelik azokat. Ezek a korszerű berendezések nyugati, illetve nyugati licenc alapján Kínában készült egységek, s ennek köszönhetően a hajók környezetvédelmi szempontból a legigényesebb nemzetközi szabványoknak is eleget tesznek.
Az első hajó szállítása márciusra várható, ami a szerződésben meghatározott időponthoz képest tekintélyes késést jelent. Ez azzal magyarázható, hogy - prototípus lévén - a tervezési és kivitelezési munkálatok csúsztak. A második, illetve harmadik hajó esetében ilyen gondok már nem lehetnek. Elkészültük után, körülbelül hat hónapig a távol-keleti térségben teljesítenek úgynevezett konténerkisegítő szolgálatot, amire azért van szükség, hogy a féléves garanciális javítási idő leteltéig a hajók ne kerüljenek túlságosan távolra a gyártótól. A félév elteltével a hajók a Földközi-tengerre futnak, és attól kezdve ott állnak majd a fuvaroztatók rendelkezésére.
A magyar tengeri hajópark fejlesztése ezzel azonban nem fejeződik be, hiszen 1992 után szükségessé válik a tízezer tonna hordképesség feletti hajók rekonstrukciója, cseréje. Ehhez azonban még meg kell találni a pénzügyi fedezetet, hiszen egy-egy ilyen hajó ára egymilliárd forint körül van. (MTI)
1990. január 23., kedd 21:17
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|