Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 23.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének

"Tisztelt Elnök Úr Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna. Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -, hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:

Lemondott Horváth István

"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt, hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután a botrány után még a helyén maradt volna."

Kínai hajókkal bővül a magyar tengeri flotta

1990. január 24., szerda - Bár Magyarországnak nincs tengerpartja, a Mahart tengeri hajóparkjával mégis jelentős áruszállítást végez a világ tengerein. A magyar tengeri flotta hajói hagyományos működési területükön, azaz a Fekete- és Földközi-tengeren kívül rendszeresen érintik Nyugat-Európa, Nyugat-Afrika, Távol-Kelet és Észak-Amerika kikötőit is.


A Mahart, a hajózás világviszonylatban tapasztalható
fejlődésével lépést tartva, hosszú ideje dolgozik hajóparkja
korszerűsítésén, fejlesztésén. Csákvári István, a Mahart
kereskedelmi és forgalmi igazgatója az MTI munkatársának erről a
következőket nyilatkozta: a fejlesztés keretében a cég hamarosan
három, egyenként 3600 tonna hordképességű, konténerszállításra
alkalmas hajót vásárol Kínából. A vásárlás - amelyre érvényes
szerződés van - nem a devizakeret terhére, hanem a magyar-kínai
klíringelszámolás keretében bonyolódik majd.

    A magyar tengerihajó-beszerzéseknél először fordul elő, hogy a
vállalat nem szériagyártású hajókat vásárol, hanem olyanokat
építtet, amelyeknek már a tervezése is a hazai igények
figyelembevételével történt. A hajók 156 konténer vagy nagyméretű
áru befogadására alkalmasak. Két, egyenként 25 tonna teherbírású,
gyors rakodó-sebességű daruval is felszerelik azokat. Ezek a
korszerű berendezések nyugati, illetve nyugati licenc alapján
Kínában készült egységek, s ennek köszönhetően a hajók
környezetvédelmi szempontból a legigényesebb nemzetközi
szabványoknak is eleget tesznek.

    Az első hajó szállítása márciusra várható, ami a szerződésben
meghatározott időponthoz képest tekintélyes késést jelent. Ez azzal
magyarázható, hogy - prototípus lévén - a tervezési és kivitelezési
munkálatok csúsztak. A második, illetve harmadik hajó esetében ilyen
gondok már nem lehetnek. Elkészültük után, körülbelül hat hónapig a
távol-keleti térségben teljesítenek úgynevezett konténerkisegítő
szolgálatot, amire azért van szükség, hogy a féléves garanciális
javítási idő leteltéig a hajók ne kerüljenek túlságosan távolra a
gyártótól. A félév elteltével a hajók a Földközi-tengerre futnak, és
attól kezdve ott állnak majd a fuvaroztatók rendelkezésére.

    A magyar tengeri hajópark fejlesztése ezzel azonban nem
fejeződik be, hiszen 1992 után szükségessé válik a tízezer tonna
hordképesség feletti hajók rekonstrukciója, cseréje. Ehhez azonban
még meg kell találni a pénzügyi fedezetet, hiszen egy-egy ilyen hajó
ára egymilliárd forint körül van. (MTI)



1990. január 23., kedd 21:17


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Január 23-án érdekes epizódra került sor. Aznap ülésezett a hatalomból már erősen kikopóban lévő Kádár-parlament először a Dunagate kirobbanása óta... Az ülésteremben türelmetlenül zajongtak a képviselők. Késett a kormány... A belügyminiszter - mondhatni - "maga alatt" volt. Az ülésteremben bejelentette, hogy megválik hivatalától... nagy árat fizetett érte az MSZP: néhány nap múlva napvilágot látott az első olyan közvélemény-kutatási eredmény, amelyből kiderült, hogy az SZDSZ és az MDF mögött a harmadik helyre csúszott vissza."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD