|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Magyar-osztrák vasúti sajtótájékoztató
|
1990. január 23., kedd - Nemzetközi sajtótájékoztató
színhelye volt kedden a győri városháza díszterme. A Magyar és az
Osztrák Államvasutak vezetői találkoztak az újságírókkal. Magyar
részről Mészáros András vezérigazgató helyettes, osztrák részről
pedig dr. Helmut Hainitz vezérigazgató-helyettes adott tájékoztatót
a két vasút kapcsolatairól, a világkiállításra való felkészülésről.
A tájékoztatón elhangzott: a nyári menetrendben a Bécs-Siófok között közlekedő Kálmán Imre Expressz közvetlen budapesti kocsikat is közlekedtet. Szombathely és Graz között - Szentgotthárdi átszállással - már januárban megvalósult a napi háromszori vasúti összeköttetés. Rövidesen közvetlen gyorsvonati összeköttetést létesítenek Graz és Budapest között is.
A két vasút 1991-től nagy változásokat tervez. Ekkor Budapest és Bécs között naponta már 7 gyorsvonatpár fog közlekedni, s a speciális igényeknek megfelelően különvonatokat is közlekedtetnek komfort-, étkező- és tárgyalókocsikkal. Új, rövidített útvonalon, Zürichen keresztül közlekedik majd Párizs és Budapest között az Orient Expressz. Bartók Béla Expressz néven gyorsvonati összeköttetés létesül a magyar és az osztrák fővároson át, München érintésével Stuttgartig. Megmarad emellett a Liszt Ferenc Expressz is Budapest és Dortmund között. Több NSZK-beli nagyvárosból olyan üdülővonatok közlekednek majd Siófokra, amelyek személygépkocsikat is szállítanak. Ugyanezt a szolgáltatást bevezetik Bécs és Budapest között. A tehervonati összeköttetést is javítani kívánják, hogy a magyar exportszállítmányok gyorsabban jussanak el Svájcba és az NSZK-ba. A MÁV az osztrák vasutak közreműködésével közvetlen tehervonati összeköttetést kíván létesíteni Trieszttel, Velencével, Bolognával, Hamburggal, Antwerpennel, Rotterdammal és más városokkal.
A világkiállítással kapcsolatban a két vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy újabb pályakorszerűsítéseket terveznek. A jelenlegi maximális sebességet 120 kilométerről 140 kilométerre kell növelni a két fővárost összekötő 250 kilométeres pálya nagyobb részén. Azzal számolnak, hogy a világkiállítás hat hónapja alatt kora reggeltől késő estig óránként - csúcsidőben pedig félóránként - kell majd Budapestről és Bécsből expresszvonatokat indítani. A menetidő nem sokkal haladhatja meg a két órát. Olyan vonatok indítását is tervezik, amelyek sehol sem állnak meg Budapest és Bécs között. (MTI)
1990. január 23., kedd 13:51
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|