Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 23.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének

"Tisztelt Elnök Úr Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna. Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -, hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:

Lemondott Horváth István

"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt, hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután a botrány után még a helyén maradt volna."

Magyar-osztrák vasúti sajtótájékoztató

1990. január 23., kedd - Nemzetközi sajtótájékoztató színhelye volt kedden a győri városháza díszterme. A Magyar és az Osztrák Államvasutak vezetői találkoztak az újságírókkal. Magyar részről Mészáros András vezérigazgató helyettes, osztrák részről pedig dr. Helmut Hainitz vezérigazgató-helyettes adott tájékoztatót a két vasút kapcsolatairól, a világkiállításra való felkészülésről.


A tájékoztatón elhangzott: a nyári menetrendben a Bécs-Siófok
között közlekedő Kálmán Imre Expressz közvetlen budapesti kocsikat
is közlekedtet. Szombathely és Graz között - Szentgotthárdi
átszállással - már januárban megvalósult a napi háromszori vasúti
összeköttetés. Rövidesen közvetlen gyorsvonati összeköttetést
létesítenek Graz és Budapest között is.

    A két vasút 1991-től nagy változásokat tervez. Ekkor Budapest és
Bécs között naponta már 7 gyorsvonatpár fog közlekedni, s a
speciális igényeknek megfelelően különvonatokat is közlekedtetnek
komfort-, étkező- és tárgyalókocsikkal. Új, rövidített útvonalon,
Zürichen keresztül közlekedik majd Párizs és Budapest között az
Orient Expressz. Bartók Béla Expressz néven gyorsvonati
összeköttetés létesül a magyar és az osztrák fővároson át, München
érintésével Stuttgartig. Megmarad emellett a Liszt Ferenc Expressz
is Budapest és Dortmund között. Több NSZK-beli nagyvárosból olyan
üdülővonatok közlekednek majd Siófokra, amelyek személygépkocsikat
is szállítanak. Ugyanezt a szolgáltatást bevezetik Bécs és Budapest
között. A tehervonati összeköttetést is javítani kívánják, hogy a
magyar exportszállítmányok gyorsabban jussanak el Svájcba és az
NSZK-ba. A MÁV az osztrák vasutak közreműködésével közvetlen
tehervonati összeköttetést kíván létesíteni Trieszttel, Velencével,
Bolognával, Hamburggal, Antwerpennel, Rotterdammal és más
városokkal.

    A világkiállítással kapcsolatban a két vezérigazgató-helyettes
elmondta, hogy újabb pályakorszerűsítéseket terveznek. A jelenlegi
maximális sebességet 120 kilométerről 140 kilométerre kell növelni a
két fővárost összekötő 250 kilométeres pálya nagyobb részén. Azzal
számolnak, hogy a világkiállítás hat hónapja alatt kora reggeltől
késő estig óránként - csúcsidőben pedig félóránként - kell majd
Budapestről és Bécsből expresszvonatokat indítani. A menetidő nem
sokkal haladhatja meg a két órát. Olyan vonatok indítását is
tervezik, amelyek sehol sem állnak meg Budapest és Bécs között.
(MTI)



1990. január 23., kedd 13:51


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Január 23-án érdekes epizódra került sor. Aznap ülésezett a hatalomból már erősen kikopóban lévő Kádár-parlament először a Dunagate kirobbanása óta... Az ülésteremben türelmetlenül zajongtak a képviselők. Késett a kormány... A belügyminiszter - mondhatni - "maga alatt" volt. Az ülésteremben bejelentette, hogy megválik hivatalától... nagy árat fizetett érte az MSZP: néhány nap múlva napvilágot látott az első olyan közvélemény-kutatási eredmény, amelyből kiderült, hogy az SZDSZ és az MDF mögött a harmadik helyre csúszott vissza."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD