Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 23.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének

"Tisztelt Elnök Úr Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna. Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -, hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:

Lemondott Horváth István

"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt, hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután a botrány után még a helyén maradt volna."

BKV-sztrájk a fővárosban (1. rész)

1990. január 23. kedd - Az előzetes tájékoztatásoknak megfelelően, kedden hajnalban megbénult a főváros tömegközlekedése. Tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért. A BKV dolgozói annak ellenére a sztrájk mellett döntöttek, hogy a Fővárosi Munkaügyi Bíróság jogszerűtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mivel a vállalat szakszervezeti bizottsága még az úgynevezett elégséges szolgáltatási szint fenntartására sem volt hajlandó, a meghirdetett sztrájkidőben, csak a teljes munkabeszüntesére.


A BKV Kálvin téri forgalomirányító központjában már hajnali két
órától ,,sűrűsödött a levegő,,. A vállalat vezetőinek válságstábja
figyelte és koordinálta az eseményeket. A járművezetők egyébként
saját maguknak is nehézségeket okoztak a sztrájkkal, mivel a
szokásos szolgálati járatok sem üzemeltek. Így a szolgálati helyekre
való eljutás számukra is nehézségeket okozott.

    A főváros utcáin kora hajnalban csak kevés gyalogos közlekedett,
számuk hat óra után kezdett fokozatosan emelkedni. A
tömegközlekedési járművek megállóiban is csak néhány utas
várakozott. Úgy tűnt, hogy az emberek nagy része figyelemmel kísérte
a sztrájkkal kapcsolatos előzetes híreket, s ennek megfelelően
indultak munkába. A főváros különböző pontjain jelentősen
megnövekedett a várakozó magántaxisok száma, akik között több száz
vidéki is volt. Ugyanakkor meglehetősen kevés volt azoknak a száma,
akik igénybe vették szolgáltatásaikat.

    Megerősített szolgálatott tartott a kora reggeli óráktól kezdve
a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészete is. Mint
Hodula Attila alezredes, a közlekedésrendészet vezetője elmondta, a
főváros jelentősebb csomópontjain több mint száz járőr segítette a
közlekedést. A reggeli csúcsforgalomhoz hasonlóan délután is
megerősített szolgálatot tartanak, mivel a szokottnál nagyobb
személygépkocsi-forgalommal lehet számolni. (folyt.köv.)



1990. január 23., kedd 09:57


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


BKV-sztrájk a fővárosban (2. rész)


Reggel fél hattól megindult a metró, a kisföldalatti és a
HÉV-közlekedés, majd hat óra után néhány perccel az autóbusz-,
villamos- és trolibusz-forgalom is. A kezdeti zsúfoltság enyhítése
érdekében a gyors- és az expresszjáratok is megálltak minden
megállóhelyen. A közlekedésrendészet szakembereinek véleménye
szerint reggel már fél 7 körül a főváros útjain az ilyenkor
szokásosnál sűrűbb volt az autóforgalom. Nehezítette a közlekedést a
nagy köd és a csúszós, nyálkás úttest. Nem sokkal fél nyolc után
fokozatosan visszaállt a tömegközlekedés hétköznapi rendje, s
megszünt a zsúfoltság a járműveken.

    A sztrájk fővárosi hatásainak számbavétele, a különböző
gazdálkodó egységeknél okozott kár megállapítása a következő
napokban várható. Előzetes becslések szerint mintegy egymillió
embert érintett hátrányosan a BKV dolgozóinak keddi sztrájkja.

    Dr. Breznay Tibor, a Fővárosi Munkaügyi Bíróság elnöke kedden
reggel arról tájékoztatta az MTI munkatársát, hogy hétfő délutánig
nem érkezett meg hozzájuk a BKV szakszervezeti bizottságának
fellebbezése az elsőfokú bírósági határozat ellen. Elmondta azt is,
hogy azok a dolgozók, akik a sztrájk miatt munkahelyükön
bérhátrányba kerülnek, a polgári jog szabályai szerint követeléssel
élhetnek a BKV-val szemben. Várhatóan azonban nem magánszemélyek,
hanem a különböző vállalatok, intézmények lépnek majd fel
kárigénnyel.

    A sztrájk miatt a fővárosi középiskolákban szinte alig volt
nagyobb arányú a tanulók késése, hiányzása mint máskor. Az iskolák
vezetőségének többsége úgy ítélte meg, hogy a sztrájk a kora hajnali
órákban zajlik, s így nem érinti súlyosan a középiskolák tanítási
rendjét. Ennek ellenére több helyen elhagyták az úgynevezett
nulladik órát, illetve lerövidítették a tanórákat, s nem igénylik a
késések igazolását. (MTI)



1990. január 23., kedd 10:52


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Január 23-án érdekes epizódra került sor. Aznap ülésezett a hatalomból már erősen kikopóban lévő Kádár-parlament először a Dunagate kirobbanása óta... Az ülésteremben türelmetlenül zajongtak a képviselők. Késett a kormány... A belügyminiszter - mondhatni - "maga alatt" volt. Az ülésteremben bejelentette, hogy megválik hivatalától... nagy árat fizetett érte az MSZP: néhány nap múlva napvilágot látott az első olyan közvélemény-kutatási eredmény, amelyből kiderült, hogy az SZDSZ és az MDF mögött a harmadik helyre csúszott vissza."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD