|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Rába-GM - brit visszhang
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 15. hétfő (MTI-tud) - A kelet-európai
nyugati vállalkozások sorában az eddigi ,,legnagyratörőbbnek,,
minősítette hétfőn a General Motors és Rába megállapodását a londoni
Financial Times. Első oldalon közölt terjedelmes tudósításában a
brit üzleti körök szócsöve kiemeli: a világ legnagyobb
gépkocsigyártó vállalatának magyarországi beruházása jelzi, hogy - a
legutóbbi hónapok nagy horderejű reformjaira reagálva - a nyugati
autógyárak sietnek megalapozni jelenlétüket Kelet-Európában.
Robert Eaton, a General Motors európai tagozatának elnöke a Financial Timesnak kijelentette, hogy a GM-Rába megállapodás biztosítja a világcég nyugat-európai összeszerelő üzemei részére a motorgyártó kapacitás szükséges bővítését, egyszersmind közvetlenül hozzáférhetővé teszi a GM számára a bűvülő gépkocsipiacot Magyarországon és más kelet-európai országokban.
Aggodalommal ír az ügyletről a Daily Mail gépkocsiipari szaktudósítója. ,,Magyar fenyegetés a gépkocsiüzem-tervekre,, című jelentésében arról számol be, hogy a Magyarországon felépülő motorgyár szükségtelenné teheti a GM angliai leányvállalata, a Vauxhall számára 200 millió dolláros beruházással tervezett motorgyár megépítését.
A Daily Mail értesülése szerint a magyarországi gyár alkalmas lehet a Vauxhall két drágább árfekvésű modellje, az Astra és Cavalier V6-os motorjának gyártására is. A Daily Mail megjegyzi, hogy a Vauxhall még vitában van két illetékes szakszervezettel a leendő angliai üzem munka- és bérügyi feltételeiről.
A konzervatív lap feltehetőleg a brit szakszervezetek figyelmébe óhajtja ajánlani a ,,magyar fenyegetést,,. A lap tudósítója hangsúlyozza ugyanis, hogy a General Motors előnyösebbnek találhatja a magyarországi motorgyártás bővítését, mivel ott egy-egy üzemen belül egyetlen szakszervezet képviseli a dolgozókat, és így ,,zavarmentes,, munkafolyamatot garantáló kollektív szerződést lehet velük kötni.
Nagy-Britanniában egy-egy komplex munkafolyamatot végző nagyvállalatnál több, esetenként tucatnyi szakszervezet képviseli a szakágazatok szerint szigorúan elkülönülten szerveződött dolgozókat. Gyakoriak köztük a hatásköri ,,határvillongások,, és nem ritkák az egy-egy üzemet érintő, de az egész gyárat megbénító részleges szakágazati munkabeszüntetések sem. +++
1990. január 15., hétfő 19:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|