Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 22.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Bankelnökök levele a Magyar Köztársaság Minisztertanácsához

"A kereskedelmi bankok áttekintették a kormánynak a szocialista export engedélyek felfüggesztéséről hozott intézkedését. A bankok egyetértenek azzal, hogy fontos egyensúlyt teremteni Magyarország kereskedelmi kapcsolataiban. A mostani döntés azonban a gazdálkodók számára kezelhetetlen, és ennek következtében több kárt okoz, mint amennyi haszonnal jár. Szerződések, ezek között államközi megállapodások, alapján megkezdett termelési folyamatok hirtelen megváltoztatására nincs mód. A termelés és az értékesítés szerkezetének egyik napról a másikra való átállítása gyakorlatilag megvalósíthatatlan."
SZER, Magyar híradó:

Az MTI hamis adatot közölt

"Hamis adatokat közölt az MTI az egyházi iskolák állami támogatásáról. Hallgassák meg Baráth Edinának Budapesten a piarista rend magyarországi tartományfőnökével, Jelenics Istvánnal készült interjúját: A jelenleg működő egyházi iskolák állami támogatása még mindig jóval kisebb mértékű az állami iskolákénál. Problémát okoz, hogy a közvéleményt gyakran tévesen informálják. Éppen a közelmúltban a Magyar Nemzet egyik cikkére reagált Hitelrontás címmel Jelenics István, a piarista rend magyarországi tartományfőnöke, aki közelről ismeri a két működő piarista gimnázium helyzetét."

BKV-sajtótájékoztató (1. rész)

1990. január 22., hétfő - A BKV járművei január 23-án, kedden, a szokásos hétköznapi munkarendtől eltérően, két órával később indulnak hajnalban-reggel, a vállalat dolgozóinak sztrájkja miatt - jelentették be hétfőn a BKV sajtótájékoztatóján. Mint ismeretes, a sztrájkra azért kerül sor, mert a közlekedési ágazat az elmúlt évek során mintegy 20 százalékos bérelmaradásba került más termelői ágazatokhoz képest, s ennek kompenzálását követelik a dolgozók. Emellett 1990-től a kormány által deklarált 20 százalék körüli inflációs rátának megfelelő, úgynevezett követő bérmechanizmusra is igényt tartanak.


Zahumenszky József vezérigazgató szólt arról, hogy a vállalat
vezetése nem tartja időszerűnek a dolgozók sztrájkját, mivel még
folynak a tárgyalások a KÖHÉM, a Fővárosi Tanács és a BKV
illetékesei között. Egyébként a vezérigazgató felhívásban fordult a
vállalat dolgozóihoz a sztrájk későbbi időpontra halasztása
érdekében.

    A vállalat szakszervezeti bizottságának képviselői
hangsúlyozták, hogy nem a szakszervezet, hanem a dolgozók szervezték
a január 23-i sztrájkot, mivel az elmúlt három hónapban
felvetéseikre nem kaptak számukra elfogadható magyarázatot. A mai
helyzet - amikor a BKV számos szempontból (bér, gépppark,
fluktuáció) kedvezőtlen körülmények közé került - nem tartható
tovább. Erre kívánják felhívni a sztrájkkal az illetékesek és a
társadalom figyelmét.

    A vállalat gazdálkodásáról Zahumenszky József elmondta, hogy
1989-et az előzetes adatok szerint 14,7 milliárd forintos
árbevétellel, 14,5 milliárd forintos kiadással teljesítették. Ezt az
eredményt a negyedik negyedévben erősen visszafogott forgalmi
teljesítmények, és a fenntartási költségráfordítások alacsony
szinten tartása tette lehetővé. 1990-ben a vállalat 16 milliárd
forintot is meghaladó tervezett kiadással számol. Várhatóan azonban
kiadásaik tovább növekednek majd, mivel a tervszám nem tartalmazza
például a gázolaj árának legújabb, 31 százalékos növelését. A
február 1-jétől bevezetendő megemelt viteldíjak mintegy 27-28
százalékban fedezik a vállalat költségeit. A Fővárosi Tanács által
január 23-án - feltehetően - megszavazandó 800 millió forintos
többlet-támogatással, illetve a tarifaemelés 1,3 milliárd forintos
bevételével szemben áll a béremelés, az étkezési hozzájárulás és a
növekvő energiaköltség. (folyt.köv.)



1990. január 22., hétfő 18:55


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


BKV-sajtótájékoztató (2. rész)


Mindent egybevetve, mintegy egymilliárd forintos hiánnyal számolnak
1990-ben. A jövő évi feladatok végrehajtására a vállalat három
tervváltozatot dolgozott ki, ezek egyúttal meghatározzák a főváros
tömegközlekedési helyzetét is. Az 1989-es évhez viszonyítva az első
változat szinten tartás jellegű, a második körülbelül három, míg a
harmadik elképzelés mintegy 14 százalékos visszaesést jelentene a
fővárosi tömegközlekedésben. Ez utóbbi esetében a tömegközlekedés
színvonala a 70-es évek szintjére esne vissza.

    A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a vállalat mindent meg kíván
tenni az utasok érdekében. A belső tartalékok feltárására február
1-jétől átszervezést hajtanak végre a BKV-nál. Ezzel azonban nem
lehet milliárdos megtakarítást elérni. (MTI)



1990. január 22., hétfő 18:58


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD