|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Bankelnökök levele a Magyar Köztársaság Minisztertanácsához
"A kereskedelmi bankok áttekintették a
kormánynak a szocialista export engedélyek felfüggesztéséről hozott
intézkedését.
A bankok egyetértenek azzal, hogy fontos egyensúlyt teremteni
Magyarország kereskedelmi kapcsolataiban. A mostani döntés azonban a
gazdálkodók számára kezelhetetlen, és ennek következtében több kárt
okoz, mint amennyi haszonnal jár.
Szerződések, ezek között államközi megállapodások, alapján
megkezdett termelési folyamatok hirtelen megváltoztatására nincs
mód. A termelés és az értékesítés szerkezetének egyik napról a
másikra való átállítása gyakorlatilag megvalósíthatatlan."
SZER, Magyar híradó:
Az MTI hamis adatot közölt
"Hamis adatokat
közölt az MTI az egyházi iskolák állami támogatásáról. Hallgassák
meg Baráth Edinának Budapesten a piarista rend magyarországi
tartományfőnökével, Jelenics Istvánnal készült interjúját:
A jelenleg működő egyházi iskolák állami támogatása még mindig
jóval kisebb mértékű az állami iskolákénál. Problémát okoz, hogy a
közvéleményt gyakran tévesen informálják. Éppen a közelmúltban a
Magyar Nemzet egyik cikkére reagált Hitelrontás címmel Jelenics
István, a piarista rend magyarországi tartományfőnöke, aki közelről
ismeri a két működő piarista gimnázium helyzetét."
|
|
|
|
|
|
|
BKV-sajtótájékoztató (1. rész)
|
1990. január 22., hétfő - A BKV járművei január 23-án,
kedden, a szokásos hétköznapi munkarendtől eltérően, két órával
később indulnak hajnalban-reggel, a vállalat dolgozóinak sztrájkja
miatt - jelentették be hétfőn a BKV sajtótájékoztatóján. Mint
ismeretes, a sztrájkra azért kerül sor, mert a közlekedési ágazat az
elmúlt évek során mintegy 20 százalékos bérelmaradásba került más
termelői ágazatokhoz képest, s ennek kompenzálását követelik a
dolgozók. Emellett 1990-től a kormány által deklarált 20 százalék
körüli inflációs rátának megfelelő, úgynevezett követő
bérmechanizmusra is igényt tartanak.
Zahumenszky József vezérigazgató szólt arról, hogy a vállalat vezetése nem tartja időszerűnek a dolgozók sztrájkját, mivel még folynak a tárgyalások a KÖHÉM, a Fővárosi Tanács és a BKV illetékesei között. Egyébként a vezérigazgató felhívásban fordult a vállalat dolgozóihoz a sztrájk későbbi időpontra halasztása érdekében.
A vállalat szakszervezeti bizottságának képviselői hangsúlyozták, hogy nem a szakszervezet, hanem a dolgozók szervezték a január 23-i sztrájkot, mivel az elmúlt három hónapban felvetéseikre nem kaptak számukra elfogadható magyarázatot. A mai helyzet - amikor a BKV számos szempontból (bér, gépppark, fluktuáció) kedvezőtlen körülmények közé került - nem tartható tovább. Erre kívánják felhívni a sztrájkkal az illetékesek és a társadalom figyelmét.
A vállalat gazdálkodásáról Zahumenszky József elmondta, hogy 1989-et az előzetes adatok szerint 14,7 milliárd forintos árbevétellel, 14,5 milliárd forintos kiadással teljesítették. Ezt az eredményt a negyedik negyedévben erősen visszafogott forgalmi teljesítmények, és a fenntartási költségráfordítások alacsony szinten tartása tette lehetővé. 1990-ben a vállalat 16 milliárd forintot is meghaladó tervezett kiadással számol. Várhatóan azonban kiadásaik tovább növekednek majd, mivel a tervszám nem tartalmazza például a gázolaj árának legújabb, 31 százalékos növelését. A február 1-jétől bevezetendő megemelt viteldíjak mintegy 27-28 százalékban fedezik a vállalat költségeit. A Fővárosi Tanács által január 23-án - feltehetően - megszavazandó 800 millió forintos többlet-támogatással, illetve a tarifaemelés 1,3 milliárd forintos bevételével szemben áll a béremelés, az étkezési hozzájárulás és a növekvő energiaköltség. (folyt.köv.)
1990. január 22., hétfő 18:55
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
BKV-sajtótájékoztató (2. rész)
|
Mindent egybevetve, mintegy egymilliárd forintos hiánnyal számolnak 1990-ben. A jövő évi feladatok végrehajtására a vállalat három tervváltozatot dolgozott ki, ezek egyúttal meghatározzák a főváros tömegközlekedési helyzetét is. Az 1989-es évhez viszonyítva az első változat szinten tartás jellegű, a második körülbelül három, míg a harmadik elképzelés mintegy 14 százalékos visszaesést jelentene a fővárosi tömegközlekedésben. Ez utóbbi esetében a tömegközlekedés színvonala a 70-es évek szintjére esne vissza.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a vállalat mindent meg kíván tenni az utasok érdekében. A belső tartalékok feltárására február 1-jétől átszervezést hajtanak végre a BKV-nál. Ezzel azonban nem lehet milliárdos megtakarítást elérni. (MTI)
1990. január 22., hétfő 18:58
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|