|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TV-hiradó és A Hét munkatársainak nyilatkozata
"A TV-hiradó és A Hét 178 tagú
közössége pénteken - eddigi történetében először -, tagjai sorából,
titkos szavazással főszerkesztő-helyettest választott.
A Hiradó és A Hét közössége tudomásul veszi a kormány, illetve a
tévé elnökségének azon jogát, hogy e két szerkesztőség első számú
vezetőjét kinevezze, de kinyilvánítja azt az akaratát, hogy ezt a
jövőben csak a közösséggel való konszenzusra jutással tegye meg. A
Hiradó és A Hét kollektívája ragaszkodik ahhoz, hogy
főszerkesztő-helyetteseit ezentúl maga választhassa meg."
SZER:
SZDSZ-BM sajtótájékoztató
"De nemcsak a vászonról tekintett ránk, nézett a szemünkbe az
egykori rendőrőrnagy, hanem eljött, hogy - bármennyire megviselt
idegállapotban, hajszoltan, a Cég bosszújától rettegve szinte
bujkálva él is - de válaszoljon az újságírók kérdéseire.
Megtudtuk tehát, hogy az utóbbi hónapokban-hetekben mintegy 40
tonnányi iratot semmisített meg a belügy. Megtudtuk, hogy az
úgynevezett operatív eszközökkel - vagyis levélellenőrzés,
telefon-és szobalehallgatás, vagy személy útján szerzett
információkat - a szolgálatvezető Pallagi Ferenc osztályvezetőnek,
vagy egyenesen Horváth István belügyminiszternek juttatta el -, mely
utóbbi aztán beszámolt a kormány, vagy az MSZMP tagjainak."
|
|
|
|
|
|
|
A legújabb Ikarus autóbusz
|
1990. december 11., kedd - Korszerű, versenyképes, várhatóan
itthon is kelendő, új típusú autóbusz mintapéldánya készült el az
Ikarus székesfehérvári gyárában. Az Alfa nevű turistabuszt kedden
mutatták be az érdeklődőknek.
Tervezésével az volt a cél, hogy az immár két évtizede gyártott, 200-as buszcsalád tagjainál korszerűbb, de a 300-as típusoknál olcsóbb járművet készítsenek. Az Alfát igen szigorú biztonsági berrendezésekkel - kipörgésgátló rendszerrel, blokkolásgátló fékkel - szerelték fel. Utastere légkondicionált, az ülések nagy szögben dönthetőek, a csomagtér pedig tágasabb, mint a korábban gyártott típusoké. A mintapéldányba 256 lóerős, Rába-Man motort építettek, de a tervezők felkészültek arra is, hogy a megrendelők igénye szerint DAF, Mercedes, vagy más motorokkal szereljék fel a külsőre is tetszetős autóbuszokat. A karosszériának egyébként egyetlen sajtolt alkatrésze sincs, homlok-, valamint hátfala műanyagból készült. (MTI)
1990. december 11., kedd 16:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|