|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TV-hiradó és A Hét munkatársainak nyilatkozata
"A TV-hiradó és A Hét 178 tagú
közössége pénteken - eddigi történetében először -, tagjai sorából,
titkos szavazással főszerkesztő-helyettest választott.
A Hiradó és A Hét közössége tudomásul veszi a kormány, illetve a
tévé elnökségének azon jogát, hogy e két szerkesztőség első számú
vezetőjét kinevezze, de kinyilvánítja azt az akaratát, hogy ezt a
jövőben csak a közösséggel való konszenzusra jutással tegye meg. A
Hiradó és A Hét kollektívája ragaszkodik ahhoz, hogy
főszerkesztő-helyetteseit ezentúl maga választhassa meg."
SZER:
SZDSZ-BM sajtótájékoztató
"De nemcsak a vászonról tekintett ránk, nézett a szemünkbe az
egykori rendőrőrnagy, hanem eljött, hogy - bármennyire megviselt
idegállapotban, hajszoltan, a Cég bosszújától rettegve szinte
bujkálva él is - de válaszoljon az újságírók kérdéseire.
Megtudtuk tehát, hogy az utóbbi hónapokban-hetekben mintegy 40
tonnányi iratot semmisített meg a belügy. Megtudtuk, hogy az
úgynevezett operatív eszközökkel - vagyis levélellenőrzés,
telefon-és szobalehallgatás, vagy személy útján szerzett
információkat - a szolgálatvezető Pallagi Ferenc osztályvezetőnek,
vagy egyenesen Horváth István belügyminiszternek juttatta el -, mely
utóbbi aztán beszámolt a kormány, vagy az MSZMP tagjainak."
|
|
|
|
|
|
|
Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán
bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar
átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló
Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a
Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak
szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési
szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében.
Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.
Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez. A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott. Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc. nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a torinió CEIC Holding Rt.-vel.
Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött, mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.
A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi befektető tulajdonába.
Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig 4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes rendelés. (MTI)
1990. november 21., szerda 16:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|