|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TV-hiradó és A Hét munkatársainak nyilatkozata
"A TV-hiradó és A Hét 178 tagú
közössége pénteken - eddigi történetében először -, tagjai sorából,
titkos szavazással főszerkesztő-helyettest választott.
A Hiradó és A Hét közössége tudomásul veszi a kormány, illetve a
tévé elnökségének azon jogát, hogy e két szerkesztőség első számú
vezetőjét kinevezze, de kinyilvánítja azt az akaratát, hogy ezt a
jövőben csak a közösséggel való konszenzusra jutással tegye meg. A
Hiradó és A Hét kollektívája ragaszkodik ahhoz, hogy
főszerkesztő-helyetteseit ezentúl maga választhassa meg."
SZER:
SZDSZ-BM sajtótájékoztató
"De nemcsak a vászonról tekintett ránk, nézett a szemünkbe az
egykori rendőrőrnagy, hanem eljött, hogy - bármennyire megviselt
idegállapotban, hajszoltan, a Cég bosszújától rettegve szinte
bujkálva él is - de válaszoljon az újságírók kérdéseire.
Megtudtuk tehát, hogy az utóbbi hónapokban-hetekben mintegy 40
tonnányi iratot semmisített meg a belügy. Megtudtuk, hogy az
úgynevezett operatív eszközökkel - vagyis levélellenőrzés,
telefon-és szobalehallgatás, vagy személy útján szerzett
információkat - a szolgálatvezető Pallagi Ferenc osztályvezetőnek,
vagy egyenesen Horváth István belügyminiszternek juttatta el -, mely
utóbbi aztán beszámolt a kormány, vagy az MSZMP tagjainak."
|
|
|
|
|
|
|
A vártnál kevesebb pályázat a közúti járműgyártásra
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet ma bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyeket a magyar közúti járműgyártás átalakítására írtak ki. Mint ismeretes, az Ikarus és a Csepel Autógyár együttes szanálását - mivel a két cég fizetésképtelenné vált - szeptemberben rendelte el a Pénzügyminiszter. A kormánynak az az elképzelése, hogy privatizálás révén alakítják át a két vállalatot, biztosítják jövedelmezőségük javítását.
A Szanáló Szervezet által kiírt versenytárgyalásra négy pályázat érkezett. Pályázott a Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen; egy kaliforniai társaság, az ÁMF Industries Inc.; a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár; valamint egy szovjet konzorcium a torinoi Central European Investment Company-val közösen.
Olyan nagynevű cégek, mint a Mercedes Benz, a DAF, az Iveco, a MAN, a Renault, szándéknyilatkozatot küldtek arról, hogy érdekeltek a két cég jövőjében, s készek az együttműködésre az autóbuszgyártás fejlesztésében. Pályázatot azonban nem készítettek, arra hivatkozva, hogy az idő erre kevés volt.
A Szanáló Szervezet december 20-ig dönti el, hogy a pályázatok közül melyik ajánlatot fogadja el. (MTI)
1990. november 21., szerda 12:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|