|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TV-hiradó és A Hét munkatársainak nyilatkozata
"A TV-hiradó és A Hét 178 tagú
közössége pénteken - eddigi történetében először -, tagjai sorából,
titkos szavazással főszerkesztő-helyettest választott.
A Hiradó és A Hét közössége tudomásul veszi a kormány, illetve a
tévé elnökségének azon jogát, hogy e két szerkesztőség első számú
vezetőjét kinevezze, de kinyilvánítja azt az akaratát, hogy ezt a
jövőben csak a közösséggel való konszenzusra jutással tegye meg. A
Hiradó és A Hét kollektívája ragaszkodik ahhoz, hogy
főszerkesztő-helyetteseit ezentúl maga választhassa meg."
SZER:
SZDSZ-BM sajtótájékoztató
"De nemcsak a vászonról tekintett ránk, nézett a szemünkbe az
egykori rendőrőrnagy, hanem eljött, hogy - bármennyire megviselt
idegállapotban, hajszoltan, a Cég bosszújától rettegve szinte
bujkálva él is - de válaszoljon az újságírók kérdéseire.
Megtudtuk tehát, hogy az utóbbi hónapokban-hetekben mintegy 40
tonnányi iratot semmisített meg a belügy. Megtudtuk, hogy az
úgynevezett operatív eszközökkel - vagyis levélellenőrzés,
telefon-és szobalehallgatás, vagy személy útján szerzett
információkat - a szolgálatvezető Pallagi Ferenc osztályvezetőnek,
vagy egyenesen Horváth István belügyminiszternek juttatta el -, mely
utóbbi aztán beszámolt a kormány, vagy az MSZMP tagjainak."
|
|
|
|
|
|
|
- A választási kampány előkészítése - 1. folyt.
|
- Az eddigi adásokból az derült ki, hogy a választási kampány előkészítését tulajdonképpen két időszakra, két korlát közé kívánják szorítani. Egyrészt január 23-tól február 24-ig, majd február 24-től március 23-ikáig. Miért szükséges ez a felosztás és mit takar? Milyen tartalmi különbségek jelentkeznek majd a kettő között?
- A nyilvánosság szempontjából azért bontottuk két részre ezt az elkövetkezendő 60 napot, mert a választási kampány is kettéosztódik. Az utolsó 30 napra kell a pártoknak az országos választási listát elkészíteniük, és a választási törvény is úgy fogalmaz, hogy a televíziónak, rádiónak az utolsó 30 napban az országos listát állító pártok számára kell biztosítani a nyilvánosságot, mégpedig a jelöltállítással arányosan.
Tehát a szakaszolást a választási törvény végzi el gyakorlatilag. Az első 30 napban azonban még nem lehet tudni, hogy ki hány jelöltet tud állítani, nem lehet tudni, hogy ki az erős párt, vagy ki a gyenge párt, ezért tehát az első 30 napban mindegyik pártról azt kell feltételeznünk hogy erős, egyformán erős és ezért mindegyik pártnak azonos esélyeket kell biztosítani.
- Viszont ahogy említette, jelentős ellenzések jelentek meg a közvéleményben a pártok fizetett hírdetéseivel kapcsolatban. Mi a kormány és a pártok alapállása ezzel kapcsolatban?
- Valóban a közvélemény megosztott. Mégpedig egyrészt a hallgatók és televíziónézők közvéleménye megosztott. Sokaknak elegük van a reklámokból, mások éppen azt mondják, hogy ilyenkor kicsit sűríteni kellene a politikai reklámokat. (folyt.)
1990. január 15., hétfő
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|