|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TV-hiradó és A Hét munkatársainak nyilatkozata
"A TV-hiradó és A Hét 178 tagú
közössége pénteken - eddigi történetében először -, tagjai sorából,
titkos szavazással főszerkesztő-helyettest választott.
A Hiradó és A Hét közössége tudomásul veszi a kormány, illetve a
tévé elnökségének azon jogát, hogy e két szerkesztőség első számú
vezetőjét kinevezze, de kinyilvánítja azt az akaratát, hogy ezt a
jövőben csak a közösséggel való konszenzusra jutással tegye meg. A
Hiradó és A Hét kollektívája ragaszkodik ahhoz, hogy
főszerkesztő-helyetteseit ezentúl maga választhassa meg."
SZER:
SZDSZ-BM sajtótájékoztató
"De nemcsak a vászonról tekintett ránk, nézett a szemünkbe az
egykori rendőrőrnagy, hanem eljött, hogy - bármennyire megviselt
idegállapotban, hajszoltan, a Cég bosszújától rettegve szinte
bujkálva él is - de válaszoljon az újságírók kérdéseire.
Megtudtuk tehát, hogy az utóbbi hónapokban-hetekben mintegy 40
tonnányi iratot semmisített meg a belügy. Megtudtuk, hogy az
úgynevezett operatív eszközökkel - vagyis levélellenőrzés,
telefon-és szobalehallgatás, vagy személy útján szerzett
információkat - a szolgálatvezető Pallagi Ferenc osztályvezetőnek,
vagy egyenesen Horváth István belügyminiszternek juttatta el -, mely
utóbbi aztán beszámolt a kormány, vagy az MSZMP tagjainak."
|
|
|
|
|
|
|
Újabb használt autókereskedés - egyelőre csak devizáért (1. rész)
|
1989. augusztus 14., hétfő - Újabb nyugati márkáju használt autókat kínáló kereskedés nyílik kedden Budapesten a III. kerület Zay út 24. szám alatt. A telepen a különböző használt típusokat egyelőre csak konvertibilis valutával rendelkezők vásárolhatják. Az üzletről hétfőn tartottak sajtótájékoztatót, a közelmúltban teljesen felújított hűvösvölgyi Balázs-vendéglőben.
Csákvári D. János, az NSZK-beli RF Euro-Car és a Mentor kisszövetkezet képviseletében elmondta: az elavult hazai autópark felfrissítésében bízva kezdtek közös vállalkozásba. A magyar piacot perspektívikusan is fizetőképesnek ítélik. A telep nyitókészlete 40 autó, zömében Fordok, Opelok és Nissanok, átlagáruk 7000 DM. A jelenleg kínált legidősebb gépkocsi 8 éves, a legolcsóbb egy 83-as Mazda, amely 4900 márkába kerül, a legdrágább egy Suzuki dzsipp, 13 ezer márkáért. Az autók többbsége négy évnél fiatalabb. Az együttműködő parnerek tervbe vették, hogy a későbbiekben esetleg forintért is árusítanak, addig is tárgyalásokat folytatnak magyarországi Euro-Car üzletek és áruházak nyitásáról, ahol még Lada alkatrészeket és Dacia kellékeket is kínálnának. Ilyen üzleteket terveznek Budapesten, Miskolcon, Szegeden, Nagykanizsán, Győrött és a Balaton partján. Elképzeléseik között szerepel még gépkocsi-lizing bevezetése, autórendelések felvétele a Benelux-piacra, benzinkút-bérlés és a TSZKER-rel közösen, használt gumiköpenyek újrafutózása. x x x Ki tudja hány ilyen kereskedés nyílt meg az utóbbi hónapokban hazánkban; valamennyi abban bízik, hogy a szinte katasztrofálisnak mondható hazai gépkocsiellátásban keletkezett réseket ily módon betömjék. Arra persze kevesebben gondoltak, hogy azok, akik sok tízezer márkát kívánnak költeni új gépkocsira, már többnyire beszerezték azokat (az első félévben több mint 20 ezer kocsit hoztak be turistáink nyugatról), sokan pedig legfeljebb néhány ezer márkát szánnak ilyen célra, s inkább elutaznak olyan területekre, ahol kevesebb magyar jár - például Belgiumba vagy az NSZK északi városaiba -, hogy ott olcsóbban kocsihoz jussanak. Ilyen körülmények között aligha valószínű, hogy a használt nyugati autók értékesítésére vállalkozók néhány száz járműnél többet el tudnak majd adni a magyar piacon. (folyt.köv.)
1989. augusztus 14., hétfő 15:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|