|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Szakszervezetek Demokratikus Ligájának állásfoglalása az áremelések után kialakult helyzetről
"A független szakszervezetek
értékelése szerint az év elején végrehajtott brutális áremelési
hullám, hasonlóan az elmúlt 12 év év eleji kampányaihoz, nem
szolgálja sem a gazdaság egyensúlyának, sem hosszabb távú
működőképességének javítását, s félő, hogy az idei intézkedések
egyetlen végeredménye a társadalmi feszültségek spontán kirobbanása,
illetve a gazdaságban kialakult anarchisztikus állapotok további
radikális romlása lesz."
SZER, A mai nap:
Rubel-elszámolás vége?
"... a rubel-export mai leállítása semmiképpen
sem jelenti a dollár-elszámolásokra való hirtelen áttérést. Úgy
gondolom, hogy ez két dolgot jelent elsősorban. Egyfelől: a KGST
együttműködési rendszerének a teljes kudarcát, másfelől a magyar
kormány KGST politikájának csődjét, és a kapkodás újabb nagyon szép
példáját.
Az, hogy a KGST haldoklik, hogy kerékkötője a magyar piaci
mechanizmusok kibontakozásának, hogy hozzájárul a dollár-eladósodás
növekedéséhez, hogy a transzfer-rubel aktívum fokozatosan
elviselhetetlen terheket jelent a magyar gazdaság számára - már évek
óta nyilvánvaló.
A magyar kormánynak azonban nem volt, és ma sincs átfogó
koncepciója arról, hogyan kellene ezt az iszonyatot úgy kezelni,
hogy Magyarország számára a lehető legkisebb veszteséggel járjon, és
a vállalatok számára is kiszámíthatóbb közeget jelentsen."
|
|
|
|
|
|
|
Brüsszeli autószalon
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. január 18. csütörtök (MTI-tud) - Csütörtökön
megnyitotta kapuit a nagyközönség előtt a 68. Brüsszeli Nemzetközi
Autószalon, amelyen minden eddiginél több cég képviselteti magát. A
két évvel ezelőtt, 1988-ban megrendezett előző szalonon, amelynek
színhelye ugyancsak a brüsszeli kiállítási park volt, 850 ezer
fizető látogató volt, idén még többet várnak a január 28-iki
zárásig.
Bár Belgiumnak ma már nincsenek saját autókonstruktőrei, öt világcégnek működnek itt összeszerelő üzemei, s összesen évi 1,2 millió kocsi gördül le a futószalagokról (ezzel, egy főre számítva, a belga autóipar a világ első termelője.). Az öt cég: a General Motors (Opel), a Ford, a Volkswagen, a Volvo és a Renault. A termelés 95 százaléka exportra kerül. Az autógyárakban 44 ezer ember dolgozik, a gépkocsigyártással összefüggő feladatok 300 ezer embernek adnak munkát. A gépkocsiadók és vámok tavaly 200 milliárd belga frankot (340 milliárd Ft) jövedelmeztek a belga államnak.
A belga autópiac a legnyitottabbak közé tartozik, s a heves verseny - továbbá különböző más tényezők - eredményeként általában itt a legolcsóbb az Európai Közösségeken belül a gépkocsi. Tavalyi 440 ezer gépkocsit adtak el az országban, a gépkocsiállomány évi 70 ezerrel nőtt az utóbbi években. A gépkocsimárkák közül a VW Golf vezetett tavaly 28 ezer eladott egységgel, az Opel Kadett következett 21 ezerrel, majd a Peugeot 16 ezerrel és a Toyota Corolla 15 ezerrel. A Lada Szamarából majdnem 8 ezer talált gazdára Belgiumban az elmúlt esztendőben.
Az idei szalonon bemutatják az új Alfa 33-at, a Volvo 460-as széria új modelljeit, a négyajtós Ford Scorpiót, a Szamara Carlota modellt, az új Toyota Starletet, az áramvonalasított karosszériájú Fiat Unót, a katalizátoros dizek-motorral ellátott VW Golfot és Jettát, az Opel Omega Lotust. Számos más újdonság is látható. +++
1990. január 18., csütörtök 17:00
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|