|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
_ A Szocialista Párt elnökségének állásfoglalása az állambiztonsági szolgálat körül kialakult helyzettel kapcsolatban
"Egyetért a belügyminiszter azon kezdeményezésével, hogy
a belbiztonsági szolgálat a mai formában szüntesse be munkáját és
kerüljön a Minisztertanács felügyelete alá. Az újjászervezett
állambiztonsági szolgálat új törvény alapján, közvetlen
kormányfelügyelet alatt és parlamenti ellenőrzéssel tevékenykedjen.
A Szocialista Párt szerint az alkotmányos alapon és célszerűen
működő állambiztonsági szolgálat minden tisztességes magyar
állampolgár és párt érdekeit szolgálja.
Az elnökség visszautasítja azon vádakat, melyek szerint a
Szocialista Pártnak szerepe volt a titkos megfigyelések
elrendelésében. Pártunk megalakulása óta nem kért, nem igényelt
állambiztonsági információkat és ilyeneket nem használt fel
politikai tevékenységében."
SZER, Kommentár nélkül:
Állásfoglalások a belügyi botrányról
"Köszöntöm
hallgatóinkat, a mikrofonnál Gordon Tamás. Mai műsorunkban
folytatjuk a belügyi botránnyal kapcsolatos állásfoglalások,
dokumentumok ismertetését.
Immár két hete, hogy a Szabad Demokraták Szövetsége és a Fiatal
Demokraták Szövetsége közösen feljelentették a Belügyminisztérium
belső biztonsági szolgálatát, amiért törvénytelenül lehallgat
telefonokat, és magánszemélyeket figyel meg. A két párt január
12-ikén az eddigi vizsgálatokkal való elégedetlenségének adott
hangot a Németh Miklós kormányfőhöz intézett nyílt levélben."
|
|
|
|
|
|
|
A Független Jogvédő Szolgálat állásfoglalása a SZOT
vagyonátmenetési kísérletéről (1. rész)
(OS)
|
1990. január 17., szerda - A KISZ-ingatlanértékesítés, a Next 2000 és a SZOT most nyilvánosságra hozott vagyonátmenetési kísérlete a politikai hatásokon túl vizsgáztatja az elmúlt negyven évben felépített jogrend alappilléreit is. E kísérletek egyértelműen bizonyítják, hogy a szocialista jogrendszer magasztos eszméi a társadalmi tulajdonról, az össznépi vagyonról és a jogok - társadalmi rendeltetésnek megfelelő - gyakorlásáról üres szólamok voltak és maradtak. A törvényekben lefektetett alapelveket sem a jogalkotók, sem a jogalkalmazók nem tartják fontosnak és betartandónak. E sajátos, bár közismert szemléletmódból fakad az a tény is, hogy a hőn vágyott piacgazdálkodásra való áttérés - ma még igencsak tisztázatlan - lehetőségeinek kihasználásában éppen azok a társadalmi szervezetek járnak az élen, mely szervezetek az elmúlt években csírájában elfojtottak minden hasonló kezdeményezést.
A SZOT vezetősége a szakszervezetek vagyonát zárt körű részvénytársaságba kívánja átvinni, mégpedig úgy, hogy ebben a társaságban a SZOT mint leendő részvénytulajdonos, döntő befolyást fog gyakorolni. A társasági alapszabály ugyanis ügyes trükkökkel a szavazatok 43 százalékát biztosítja a SZOT-nak, és ez az arány az elővásárlási jog gyakorlásával csak növekedhet. Könnyű belátni, hogy a társaságra vonatkozó összes érdemi döntést ebből adódóan a SZOT csúcsvezetése fogja meghozni. Ilyen döntés lehet például az, hogy a társaság vagyonából mikor és kinek adjon át véglegesen nagyobb mértékű tőkét.
A nyilvánosságra került adatok, társasági alapszabály és a szindikátusi szerződés részletei bizonyítják a gazdasági hatalom átmentését. A vagyon átmentése, és a vagyon feletti rendelkezési jog szűk csoport kezébe kerülése pedig - a Független Jogvédő Szolgálat álláspontja szerint - joggal való visszaélés, ezért minden e tárgyban kötött szerződés semmis.
Joggal való visszaélésnek minősül a jog gyakorlása, ha az a jog társadalmi rendeltetésével össze nem férő célra irányul (...) vagy illetéktelen előnyök szerzéséhez vezetne. Nyilvánvaló, hogy a társadalom a szakszervezet óriási méretű vagyontömegének tulajdonjogát soha nem akarta, és ma különösen nem akarja a SZOT csúcsvezetőségének rendelkezésére bocsátani. (folyt.köv.)
1990. január 17., szerda 19:22
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|