Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 15.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF nyílt levele az Országgyűlés megbízott elnökének

"Király Zoltán független ellenzéki képviselő és Raffay Ernő, a Magyar Demokrata Fórum képviselője nemrégiben nagy visszhangot kiváltó indítványt hozott nyilvánosságra, melyben azt javasolják, hogy még ez a parlament rendelkezzék januári ülésén a köztársasági elnök népszavazás útján történő megválasztásáról. Mivel a januári ülésszak közeledik, a Magyar Demokrata Fórum Elnöksége állást foglalt ebben a kérdésben. Megállapítottuk, hogy az intítvány Király Zoltán és Raffay Ernő magánvéleménye, amelyet az előterjesztők sem az MDF Elnökségével nem egyeztettek, sem pedig az MDF más parlamenti képviselőivel."
SZER, Világhíradó:

Jugoszlávia - új pártok

"Miközben kitapinthatóan csökken a jugoszláv kommunista párt tekintélye, egyre-másra alakulnak új pártok a sok nemzetiségű államszövetségben. Végvári Viola szerint már 30-ra, 40-re tehető a számuk. - Szerbiában is megindult az új politikai vérkeringés, sőt Crna Gorában és Macedóniában is, amelyeket a szerb kommunisták most hatalmon levő garnitúrája egyébként mindig is a saját vadászterületének tekintett. E pezsgés beindítását kívülről a közvetlen szomszédban, Romániában lejátszódott vérviharos események serkentették, belülről pedig Ante Markovic január elsejével bevezetett gyökeres és máris eredményeket hozó gazdasági reformja."

A Vasutasok Szakszervezete mozdonyvezetői tagozatának közleménye (2. rész) (OS)


A tagozat nem híve az erők szétforgácsolásának, és - mint
ahogyan azt a működési szabályzatában is rögzítette - mindenkivel
együttműködésre törekszik, de nem akar beleszólni egyetlen más
szakma érdekvédelmi magatartásába sem. Ezért nem biztatott más
vasutas rétegeket a sztrájkra és a jövőben sem akar ilyet tenni. Ha
azonban bármely dolgozói csoport a saját elhatározása alapján
sztrájkot hirdet, a mozdonyvezetők az érdekazonosság és a
szolidaritás talaján állva készek az együttműködésre.

    Az ügyvivő bizottság sajnálattal tapasztalta, hogy miközben az
egyeztető tárgyalásokon a MÁV vezetői a mozdonyvezetői követelések
döntő többségét - köztük az alapbéremelési igényt is - jogosnak
ítélték, eközben egyes vasúti vezetők sajtónyilatkozatokban és
újságcikkekben a szakma jelentőségét és a mozdonyvezetők igénybe
vételét lebecsülő megnyilvánulásokat tettek, a mozdonyvezetőket
,,jól fizetett szakmunkásnak,, minősítették. A bizottság elítéli és
visszautasítja az ilyen magatartást, mert félrevezeti a
közvéleményt, kiélezi a viszonyt a szakma képviselői és a vasút
vezetői között, megkérdőjelezi a MÁV vezetői részéről a megegyezési
szándék komolyságát.

    Ezek után - most már nemcsak a közvélemény, hanem a vasút
vezetőinek tájékoztatása céljából is - szükségesnek tartjuk
ismételten felsorolni mindazokat a körülményeket, amelyek a
mozdonyvezetők bérezését és foglalkoztatását jellemzik.

    A mozdonyvezető-jelölteknek szakmunkás bizonyítvánnyal, vagy
érettségivel és szigorított követelményeknek eleget tevő
pályaalkalmassággal kell rendelkezniük. A mozdonyvezetők évi 360 óra
túlmunkára kötelezhetők, de ennél rendszeresen többet teljesítenek.
A munkavégzésük során egyrészt folyamatos egészségkárosító hatásnak
vannak kitéve (stressz, zajhatás, rázkódó és mágneses hatás,
napszaktól független rendszertelen életmód, hidegétkezés, stb.),
másrészt rendszeresen meg kell felelniük az ismétlődő
pályaalkalmassági követelményeknek, ezért folytonosan fenyegeti őket
a munkájuk elvesztésének veszélye.

    Miközben a vasúti munkavégzést szabályozó utasítások halmazát
méterben lehet mérni, a mozdonyvezetőknek évente ismétlődő kötelező
vizsgák keretében kell megvédeniük a szakmájukat. A szolgálattal
járó felelősség adott esetben anyagi, erkölcsi, egzisztenciális és
büntetőjogi következményeket róhat rájuk. A felsorolt
követelményekkel szemben a mozdonyvezetők átlagos alapbére 8566
forint, ami nem éri el a vasúti szakmunkások átlagát, és legalább 25
százalékkal alasonyabb az országos átlagnál. (folyt. köv.)



1990. január 15., hétfő 19:51


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.15.-90.02.28) - A megszerveződés

"Január közepe sajnos negatív szenzációval is szolgált. 14-én Csurka István a rádió Vasárnapi Újságjában botrányos... jegyzetet publikált... a rádióhallgatók java része vájt füllel antiszemita felhangokat vélt kihallani a jeles író szövegéből. Alig egy napra rá Csurka újabb huszárvágással több ezer fős tömeget verbuvált össze a Hősök terére, majd onnan a Parlament elé vezette a "népet"."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD