|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyilatkozat
"A Független Szociáldemokrata Párt
kénytelen bevallani, hogy elbizonytalanodott, miután a Magyar
Szocialista Párt szerint pártunk ,,szociáldemokrata - és baloldali
nézeteket is vall,, , viszont a Magyarországi Szociáldemokrata Párt
szerint csak ,,úgynevezett szociáldemokrata,, szervezet vagyunk."
SZER, A munka világa:
Te éhes proletár
"A kérgestenyerűek türelme igencsak acélossá edződött az utóbbi
négy évtized alatt, hiszen a nevükben annyi mindent cselekedett az
egyeduralmú hatalom, hogy azt a szélárnyékba húzódva figyelik, mi is
történik a kiutat kereső hetekben, hónapokban. Annyi bizonyos, hogy
a változások szenvedő alanyai megint ők. A kiskeresetűek, a máról
holnapra tengődők, a szűk, nyirkos, komfortnélküli lakásban élők, az
esztendők óta ingázó kétlakiak, a túlórázásokba rokkantak,
szakképzetlenek és a helytelen iparszervezések áldozatai kerülnek
nagyon nehéz helyzetbe."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét feszültség az autóbuszgyártásban - Kiújult vita a
beszállítókkal
|
1990. január 23., kedd - A győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár néhány napja nem szállít autóbuszmotorokat és futóműveket a
Csepel Autógyárnak, mert ez 763 millió forinttal tartozik neki. A
Rába - mint a vállalat vezetői közölték - nincs abban a helyzetben,
hogy megrendelőinek hitelezzen. A győri gyár él a számára is
biztosított lehetőséggel: felszólította a csepelieket, hogy
tartozása után 30 százalékos kamatot fizessen. Amíg a pénzügyek nem
tisztázódnak, az autóbuszalvázakhoz szükséges Rába-termékek
szállítását - ezek tavaly körülbelül 2 milliárd forint értéket
képviseltek - felfüggesztették.
Az üggyel kapcsolatban Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának kérdésére nem kívánt tájékoztatást adni.
Az autóbuszokat előállító Ikarusban közölték: tudomásuk szerint a Csepel Autónak 14 kooperációs partnere tagadta meg a szállítást. Az Ikarus jelenleg egyezkedni próbál a csepeliekkel. Egyelőre a tartalékokat élik fel, a termelés még zavartalan, de bármelyik pillanatban leállhatnak az autóbuszgyár üzemei.
Mint ismeretes, az elmúlt években, legutóbb éppen egy éve árviták miatt, több napig kényszerszabadságolták az Ikarus dolgozóit. Akkor a kormányzat közbeavatkozott, s úgynevezett intervenciós hitelekkel ,,megtámogatta,, az autóbuszgyártást. Az Ikarus vezetői most ismét az ipari és a kereskedelmi miniszterhez fordultak segítségért. Az ügy egyelőre megoldatlan. (MTI)
1990. január 23., kedd 16:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|