|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyilatkozat
"A Független Szociáldemokrata Párt
kénytelen bevallani, hogy elbizonytalanodott, miután a Magyar
Szocialista Párt szerint pártunk ,,szociáldemokrata - és baloldali
nézeteket is vall,, , viszont a Magyarországi Szociáldemokrata Párt
szerint csak ,,úgynevezett szociáldemokrata,, szervezet vagyunk."
SZER, A munka világa:
Te éhes proletár
"A kérgestenyerűek türelme igencsak acélossá edződött az utóbbi
négy évtized alatt, hiszen a nevükben annyi mindent cselekedett az
egyeduralmú hatalom, hogy azt a szélárnyékba húzódva figyelik, mi is
történik a kiutat kereső hetekben, hónapokban. Annyi bizonyos, hogy
a változások szenvedő alanyai megint ők. A kiskeresetűek, a máról
holnapra tengődők, a szűk, nyirkos, komfortnélküli lakásban élők, az
esztendők óta ingázó kétlakiak, a túlórázásokba rokkantak,
szakképzetlenek és a helytelen iparszervezések áldozatai kerülnek
nagyon nehéz helyzetbe."
|
|
|
|
|
|
|
Aláírták a General Motors-Rába megállapodást
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Thermál Szállóban a
General Motors európai képviselete és a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár vezetői szerződést írtak alá vegyesvállalat létrehozásáról.
Ebből a GM 67 százalékkal részesedik majd, a Rába pedig 33
százalékos tulajdoni hányaddal vesz részt.
A szerződő felek részéről Romvári Ferenc, a Rába megbízott igazgatója elmondotta: a GM és a Rába már egy bizonyos ideje tárgyalásokat folytat személygépkocsi-motorok gyártásáról, illetve személygépkocsik magyarországi összeszereléséről. Az együttműködés kapcsán a Rába szentgotthárdi üzemében 1992-től mintegy 100-200 ezer, 1300, illetve 1600 köbcentiméteres motort gyártanának. Emellett a leendő vegyesvállalat mintegy 15 ezer Opel Kadett típusú személygépkocsit szerelne össze - természetesen az 1992-es típusból.
Robert Eaton, a General Motors Europe elnöke hangsúlyozta, hogy mintegy másfél éve merült fel a szorosabb gépipari együttműködés ötlete. A részvénytársasági szerződést 60 napon belül írják alá a végleges formájában. Elmondotta: a szentgotthárdi gyáregységben tett látogatása meggyőzte arról, hogy a Rába ottani telephelye alkalmas a gépkocsik összeszerelésére, illetve a személygépkocsi-motorok gyártására.
A gyártandó motorok a csúcstechnológiát képviselik, és előreláthatólag a Kadett és Vectra típusú Opel-kocsikba szerelik majd azokat. Az autómotorokat a General Motors európai képviselete visszavásárolja, a Magyarországon összeszerelt személygépkocsikat viszont jelentős részben hazai eladásra szánják. A vállalkozás mintegy 100 millió nyugatnémet márka alaptőkével indulna be, a beruházás teljes összege várhatóan 300 millió NSZK márka (körülbelül 150 millió dollár) lesz. A szentgotthárdi gyárban a tervek szerint 800-850-en dolgoznak majd, s közülük 550-600-an végeznek fizikai munkát. (MTI)
1990. január 13., szombat 19:48
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|