|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyilatkozat
"A Független Szociáldemokrata Párt
kénytelen bevallani, hogy elbizonytalanodott, miután a Magyar
Szocialista Párt szerint pártunk ,,szociáldemokrata - és baloldali
nézeteket is vall,, , viszont a Magyarországi Szociáldemokrata Párt
szerint csak ,,úgynevezett szociáldemokrata,, szervezet vagyunk."
SZER, A munka világa:
Te éhes proletár
"A kérgestenyerűek türelme igencsak acélossá edződött az utóbbi
négy évtized alatt, hiszen a nevükben annyi mindent cselekedett az
egyeduralmú hatalom, hogy azt a szélárnyékba húzódva figyelik, mi is
történik a kiutat kereső hetekben, hónapokban. Annyi bizonyos, hogy
a változások szenvedő alanyai megint ők. A kiskeresetűek, a máról
holnapra tengődők, a szűk, nyirkos, komfortnélküli lakásban élők, az
esztendők óta ingázó kétlakiak, a túlórázásokba rokkantak,
szakképzetlenek és a helytelen iparszervezések áldozatai kerülnek
nagyon nehéz helyzetbe."
|
|
|
|
|
|
|
A főszerkesztők figyelmébe
|
Budapest, 1989. január 12. csütörtök (MTI-Press) Január 18-án, szerdán, 10.00 órai kezdéssel főszerkesztői értekezlet lesz a VII. emeleti tanácsteremben. Az értekezleten a főszerkesztők, vagy helyetteseik mellett a kiadó igazgatók részvételére is számítunk. A neveket ezúttal is a szokásos módon telexen kérjük leadni 16-án, hétfőn 15.00 óráig. (MTI-Press)
1989. január 12., csütörtök 11:51
|
Vissza »
|
|
Autóálmaink és a valóság 2.
|
Szó sincs tehát jelentős nagyságú működő tőke behozatalának lehetőségéről, évi 50 ezer autó összeszerelése pedig a világ más tájain sem szokott nyereséget hozni. A legújabb hírek szerint a Suzuki már nem vállalná e lefutóban lévő modell nyugat-európai exportját (a 800 köbcentiméteres Suzuki Altóról van szó), így legfeljebb a Suzuki Swift összeszerelésén gondolkozhatunk. Ez viszont 450 ezer forintnál aligha lehetne olcsóbb, pedig csak 1000 köbcentiméteres. Igaz, ha a termelés felét exportálják, egy-két évig a maradék még ennyiért is elkelne a belföldi piacon. Gazdaságossá azzal válna a Suzuki együttműködés, ha némi japán tőkével és japán technológiával egy-két részegységet és számos alkatrészt itthon állítanánk elő, méghozzá olyan sorozatnagyságban, hogy az elképzelt összeszerelőüzem igényein túlmenően a Suzuki - vagy akár más cég - saját szükségletre vásároljon belőlük. Erre vonatkozó konkrét együttműködési javaslat azonban még nincs. De miért nem elég, ha piacképes alkatrészeket, részegységeket gyártunk, s azok ellenében importálhatnánk kész autókat? Sokak szerint ez lenne a legésszerűbb fejlesztési módszer, s ha majd olyan sokféle részegységet gyártunk itthon, hogy megéri a kész autók összeszereléséhez hiányzó többi részegység importja, akkor kellene csak, mintegy utolsó lépésként esetleg egy összeszerelő üzemet is építeni. Addig is minden alkatrészt keményvalutáért kellene behozni, s ha lenne rá devizánk, már rég nem lenne gond a hazai autóellátás. A szomszédos Ausztria kitünően el van látva gépkocsikkal, pedig "csak a fontosabb részegységeket gyártja - igaz, maga a General Motors-szal épített sebességváltó-és motorgyár mintegy 9,7 milliárd schillingje - kereken 45 milliárd forintba - került. (A beruházásba a GM 2 milliárd schillinggel szállt be.) Nálunk viszont egyelőre az a 9 milliárd forint sem akar előkerülni, ami a Szovjetunióval körvonalazódó Zaporozsec-kooperációhoz kellene. Ipari becslések szerint ennyibe kerülne egy sebességváltógyár létesítése, s további 3-4 milliárd forintért hozhatnánk létre azokat az üzemeket, amelyek termékeivel évi 50 ezer új típusú Zaporozsecet - Tavriját - ellentételezhetnénk. Ezek az összegek azonban sehogy sem látszanak előkerülni. (folyt.)
1989. január 12., csütörtök 14:11
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Autóálmaink és a valóság 3.
|
alc. Szándéklevél már van Így talán nem árt némi fenntartással fogadni a részleteiben teljesen kidolgozatlan dél-koreai együttműködési tervet sem. Erről annyit lehet tudni, hogy a Magyar Hitelbank szándéklevelet írt alá a Daewoo cégggel. Első lépésben valamilyen alkatrészeket gyártanánk, s azokért cserébe érkezne már az idén 5 ezer Le Mans típusú autó. A hasonló Opel 5-600 ezer forintba kerülne nálunk, neheze n hihető, hogy ez az 1500 köbcentis kocsi lényegesen olcsóbb lenne. Még nem tudni, milyen alkatrészeket adnánk el, sőt a megvalósíthatósági tanulmányt is csak ezután készíti el a dél-koreai partner. A szándéklevél szerint 1993-tól évi 25 ezerre futna fel a kész autók importja, majd a második ütem következne, az összeszerelő vegyesvállalat felépítése. Addig azonban még hosszúra nőhet a jelenleg 360 ezres várólista a Merkúrnál.... Nincsenek konkrét, aláírásra váró tervek a Skodával sem, a többi autógyárral pedig ugyancsak az elképzelések felvázolásánál tartunk. Az bizonyos, hogy jelentős saját beruházás nélkül az autóiparban sem lehet fejleszteni. Most azonban nem olyan időket élünk, hogy központi pénzeket lehetne erre előirányozni. Ezt különben az autóiparban egyszer már megtettük - miénk a világ egyik legnagyobb autóbuszgyára. (MTI-Press)
1989. január 12., csütörtök 14:14
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|