|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Fidesz Választmányának nyilatkozata
"A Fiatal Demokraták Szövetsége
megdöbbenéssel fogadta a hírt, hogy Horn Gyula külügyminiszter
fogadta Pik Bothát, a Dél-afrikai Köztársaság külügyminiszterét.
Szervezetünk, amely megalakulásától fogva az emberi jogok
kivívása és tiszteletben tartása mellett kötelezte el magát,
tiltakozik az ellen, hogy a magát megújulónak nevező magyar kormány
hivatalos kapcsolatot létesít a Föld egyik legpregnánsabb fajüldöző
rendszerének vezetésével és annak képviselőjét egy ilyen,
demokráciára érzékeny időszakban fogadja."
SZER, Hölgyválasz:
Magyar gyorssegély Romániának
"A decemberi események - melyekhez Tőkés László keménysége, a
presbitérium és a hívők bátorsága volt a gyújtószikra - napok alatt
harapóztak el egész Romániában. A magyarországi döbbent
hitetlenkedés után, első reakció az együttérzés és a segítőszándék
elemi erejű kitörése volt. Én az ötvenhatos forradalom napjaiban
láttam ingyen élelemmel, adományokkal megrakott teherautókat, és
most 33 év után ez a kép rémlett fel előttem, amikor sorra jártam az
órák alatt felállított adomány-gyűjtőhelyeket."
|
|
|
|
|
|
|
Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (2. rész)
|
A Metrober főosztályvezetője, Gábor Péter elmondta: a Szovjetunióval érvényben lévő államközi szerződésben már lekötött szerelvények vásárlásától a Metrober csak akkor tekinthetett volna el, ha a magyar metrókocsik próbafutása időben befejeződik és lezárul. Ez viszont 1987-ben éppen hogy csak megkezdődött A fejlesztés elhúzódása elsősorban a két Ganz-gyár akkori csődhelyzetével magyarázható. Ráadásul a szovjet importról hozott döntés után a próbafutások üteme is érthetően lelassult, hiszen a kialakult helyzetben egyik cégnek sem érte meg, hogy akár egy fillért is fordítson a további munkálatokra. Bereczky Géza, a Ganz Vasúti Járműgyár Rt. vállalkozási főmérnöke némileg másképpen értékeli a kialakult helyzetet: szerinte is a fejlesztés késett, de ehhez a Ganz pénzügyi nehézségei mellett az is hozzájárult, hogy a megrendelő Metrober, a tervezés megkezdése után sorozatosan különböző változtatásokat, kiegészítéseket kért, amelyek jelentősen lassították a munkát. Végül is megszületett egy európai színvonalú metró, amely azonban a nagy mértékű importanyag-felhasználás miatt drága lett a Metrobernek. Végül is az akkori szovjet metró és a Ganz árainak összehasonlítása alapján döntött a Metrober a szovjet kocsik behozatala mellett. A Ganz gyár most kissé becsapva érzi magát - mondotta a főmérnök -, hiszen óriási tervezési költséggel kifejlesztett egy korszerű terméket, a bizonytalan gazdasági helyzetben azonban a kormány, a Metrober s a BKV egyaránt cserbenhagyta a Ganz vállalatot. Figyelembe véve azt - tette hozzá -, hogy a Ganz évi 200-250 kocsit tud előállítani, a BKV és a Metrober attól való félelme, hogy a Ganz nem képes időben legyártani a szükséges mennyiséget, teljesen alaptalan. Olyan helyzet állt elő, amelyben kiszolgáltatottá vált az eladó, hiszen az érdekek már csak azért sem lehettek azonosak, mert nem a megrendelő a termék felhasználója és üzembentartója. (folyt.köv.)
1989. december 27., szerda 20:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|