|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Köztársaság Belügyminisztériuma Belső Biztonsági Szolgálata személyi állományának nyilatkozata
"A személyi állomány értetlenül áll az SZDSZ és a Fidesz által a
kormány elnökétől követelt, leszámolás színezetű kollektív
felelősségrevonást, elbocsátást, a történelemből már ismert,
rosszemlékű ,,B listára,, helyezést sürgető elképzelések előtt,
hiszen ez szöges ellentétben áll az említett szervezetek eddig
deklarált demokratikus elveivel.
Mélységesen elítéljük és megvetjük azt a személyt, aki szigorú
állam- és szolgálati titkok illetéktelen kezekbe juttatásával súlyos
bűncselekményt követett el."
BBC, Panoráma:
Kelet-Európa és Magyarország - interjú Tom Lantossal
"Látni kell azt is, hogy a lengyelek mennyivel több segítséget
kapnak Amerikából, hogy ők sokkal okosabban, inteligesebben
politizálnak, mint a magyarok.
Az amerikai kormány és a Kongresszus demokrata kezekben van, de
azt hiszem, nem egy titok, hogy a magyaroknak talán 90 százaléka
republikánus. Ezért a Kongresszusban a magyaroknak nincs nagy
befolyása, és véleményem szerint ezért is Magyarországnak sokkal
nehezebb dolga van a Kongresszusban, mint Lengyelországnak, és nincs
nekem sincs sok kollégám, akiknek a magyarok nagyon fontosak
lennének."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét feszültség az autóbuszgyártásban - Kiújult vita a
beszállítókkal
|
1990. január 23., kedd - A győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár néhány napja nem szállít autóbuszmotorokat és futóműveket a
Csepel Autógyárnak, mert ez 763 millió forinttal tartozik neki. A
Rába - mint a vállalat vezetői közölték - nincs abban a helyzetben,
hogy megrendelőinek hitelezzen. A győri gyár él a számára is
biztosított lehetőséggel: felszólította a csepelieket, hogy
tartozása után 30 százalékos kamatot fizessen. Amíg a pénzügyek nem
tisztázódnak, az autóbuszalvázakhoz szükséges Rába-termékek
szállítását - ezek tavaly körülbelül 2 milliárd forint értéket
képviseltek - felfüggesztették.
Az üggyel kapcsolatban Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának kérdésére nem kívánt tájékoztatást adni.
Az autóbuszokat előállító Ikarusban közölték: tudomásuk szerint a Csepel Autónak 14 kooperációs partnere tagadta meg a szállítást. Az Ikarus jelenleg egyezkedni próbál a csepeliekkel. Egyelőre a tartalékokat élik fel, a termelés még zavartalan, de bármelyik pillanatban leállhatnak az autóbuszgyár üzemei.
Mint ismeretes, az elmúlt években, legutóbb éppen egy éve árviták miatt, több napig kényszerszabadságolták az Ikarus dolgozóit. Akkor a kormányzat közbeavatkozott, s úgynevezett intervenciós hitelekkel ,,megtámogatta,, az autóbuszgyártást. Az Ikarus vezetői most ismét az ipari és a kereskedelmi miniszterhez fordultak segítségért. Az ügy egyelőre megoldatlan. (MTI)
1990. január 23., kedd 16:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|