Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 07.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Köztársaság Belügyminisztériuma Belső Biztonsági Szolgálata személyi állományának nyilatkozata

"A személyi állomány értetlenül áll az SZDSZ és a Fidesz által a kormány elnökétől követelt, leszámolás színezetű kollektív felelősségrevonást, elbocsátást, a történelemből már ismert, rosszemlékű ,,B listára,, helyezést sürgető elképzelések előtt, hiszen ez szöges ellentétben áll az említett szervezetek eddig deklarált demokratikus elveivel. Mélységesen elítéljük és megvetjük azt a személyt, aki szigorú állam- és szolgálati titkok illetéktelen kezekbe juttatásával súlyos bűncselekményt követett el."
BBC, Panoráma:

Kelet-Európa és Magyarország - interjú Tom Lantossal

"Látni kell azt is, hogy a lengyelek mennyivel több segítséget kapnak Amerikából, hogy ők sokkal okosabban, inteligesebben politizálnak, mint a magyarok. Az amerikai kormány és a Kongresszus demokrata kezekben van, de azt hiszem, nem egy titok, hogy a magyaroknak talán 90 százaléka republikánus. Ezért a Kongresszusban a magyaroknak nincs nagy befolyása, és véleményem szerint ezért is Magyarországnak sokkal nehezebb dolga van a Kongresszusban, mint Lengyelországnak, és nincs nekem sincs sok kollégám, akiknek a magyarok nagyon fontosak lennének."

Magyar-jugoszláv autóipari szerződés

1990. február 11., vasárnap - Hosszas tárgyalássorozat után sikerült újabb magyar-jugoszláv autóipari együttműködésben megállapodni: a MOGÜRT jugoszláv partnerével, oldalanként 3.8 millió dollár értékű szerződést kötött. Ennek értelmében a magyarországi iparvállalatok - köztük az MMG Automatika Művek, a Bakony Művek, a Diósgyőri Gépgyár, a Magyar Acélárugyár és a Tungsram Rt. - a jugoszláv Zastava személygépkocsikhoz különböző alkatrészeket, lámpákat szállítanak a megjelölt értékben, cserébe 1020 darab Yugo Scala 101 típusú gépkocsi érkezik hazánkba.


A partnerek további tárgyalásokban is megállapodtak, így
előreláthatóan a következő hónapokban lehetőség nyílik újabb magyar
termékek szállítására, például a Remixben előállított gyújtások és a
Graboplastnál készülő műanyag jellegű cikkek exportjára a jugoszláv
gépkocsikhoz, további mintegy 1.5-2 millió dollár értékben.
Amennyiben ezek a megbeszélések sikerre vezetnek, és a megállapodást
kibővítik, a magyar exporttételekért az eddig kizárólag amerikai
piacra gyártott, igen tetszetős, formatervezett, Yugo Florida
gépkocsikat kapjuk. A Floridák tesztelése már megkezdődött, bár az
árban még nem született végleges megállapodás. A Yugo Scalákat
egyébként 3380 dollárért szállítják hazánkba, olcsóbban mint a
korábbi években, mert a két fél törölte az árakba eddig bekalkulált
vámot. Éppen ez a korábbi túl magas ár vezetett ahhoz, hogy 1989-ben
szünetelt a magyar-jugoszláv járműipari együttműködés, így a magyar
gyárak sem küldtek autóalkatrészeket Jugoszláviába, s onnan sem
érkezett egyetlen gépkocsi sem.

    A MOGÜRT képviselője azt is közölte, hogy hasonló jellegű
kooperációs megállapodást készítenek elő az indiai Maruti-Suzuki
céggel is, hogy folytatódhasson a magyar piacon már ismert kis
gépkocsik beszerzése. (MTI)



1990. február 10., szombat 15:28


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

" Január hatodikán és hetedikén kiderült, hogy a kormányfő nem fogta fel az ügy súlyát. Névleges intézkedések történtek, de nem állítottak le senkit és semmit, a felelősöket nem mozdították el a helyükről... Bekövetkezett, amit várni lehetett, mind többen, mind fokozottabban fordultak el az MSZP-től."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD