|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyers Rezső levele Németh Miklóshoz
"... kérem a miniszterelnök urat, hogy rendeljen
el vizsgálatot a vonatkozó levéltári szabályozás alapján a
pártiratok ügyében, és a vizsgálat eredményéről a legszélesebb
közvéleményt tájékoztatni szíveskedjen.
Meg kívánom jegyezni, hogy nincs példa a történelemben arra -
kivéve a náci Németország gyakorlatát -, hogy létező pártok
iratanyagait államosították volna."
SZER, Világhíradó:
Temesvár - készülnek a vádiratok
"Még nem dőlt el az új hatalom és a lakosság között
olykor-olykor kiújuló polémia arról, hogy ki is lőtt először, és
hogy a hadsereg a forradalom kezdetén lőtt-e egyáltalán. Az azonban
bizonyos, hogy a hadsereg most keményen kezében tartja a hatalmat,
intézkedik és ügyészei - mintegy tízen, mint megtudom Nicolae
Predonescu ezredestől, a városi ügyészség parancsnokától - sorban
állítják össze a letartóztatott securitatésok elleni vádiratokat."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki Osamu óvatosságra int
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a
magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a
helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak -
figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég
elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában.
Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb
japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön
állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és
tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker
titkának az egyik legfontosabb nyitja.
Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.
Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a kockázat. (folyt.)
1990. február 2., péntek 09:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Suzuki úr óvatosságra int 2.
|
- Japánban is minden új nagy kockázattal jár - mondotta, hangsúlyozva, hogy a vegyesvállalat vezetésében a maximális óvatosságra törekednek majd. ,,A politikai rendszer esetleges összeomlását természetesen nem tudjuk megakadályozni, ennek ellenére a japán kormány is arra törekszik, hogy a COCOM-rendelkezések könnyítésével és kereskedelmi garanciával elősegítse a japán iparvállalatok előrenyomulását, a hosszú távú gazdasági támogatás céljából,, - idézi Suzukit a japán lap. Az elnök azt is hangsúlyozta, hogy a Suzuki-projekthez a magyar féltől megkapta a hozzájárulást ahhoz, hogy az egész járműipari együttműködési program felügyeletét ellássa.
A japán cég ennek szellemében arra számít, hogy a japán-magyar együttműködéshez alkalmazni tudja majd teljes gyártási és felügyeleti rendszerét, beleértve az érték- és alapár-felügyeletet, a termelékenység ellenőrzését, a minőségellenőrzési köröket. Előreláthatóan mindent nem tudnak majd úgy alkalmazni, mint Japánban.
A vegyesvállalat a legfelsőbb posztokra magyar vezetőket alkalmaz majd. Maga Suzuki úr is tisztségviselőként vesz részt a terv megvalósításában. A japán autógyártó cég tulajdonos-elnöke japán mintára akarja kialakítani az értékesítési szervezetet is, szakítva a jelenlegi állami kereskedelmi gépkocsi-értékesítési gyakorlattal.
Autószalonok, bemutatótermek építését éppúgy tervezi, mint árusító ügynökök toborzását és kiképzését, mire a termelés beindul. +++
1990. február 2., péntek 09:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|