|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyers Rezső levele Németh Miklóshoz
"... kérem a miniszterelnök urat, hogy rendeljen
el vizsgálatot a vonatkozó levéltári szabályozás alapján a
pártiratok ügyében, és a vizsgálat eredményéről a legszélesebb
közvéleményt tájékoztatni szíveskedjen.
Meg kívánom jegyezni, hogy nincs példa a történelemben arra -
kivéve a náci Németország gyakorlatát -, hogy létező pártok
iratanyagait államosították volna."
SZER, Világhíradó:
Temesvár - készülnek a vádiratok
"Még nem dőlt el az új hatalom és a lakosság között
olykor-olykor kiújuló polémia arról, hogy ki is lőtt először, és
hogy a hadsereg a forradalom kezdetén lőtt-e egyáltalán. Az azonban
bizonyos, hogy a hadsereg most keményen kezében tartja a hatalmat,
intézkedik és ügyészei - mintegy tízen, mint megtudom Nicolae
Predonescu ezredestől, a városi ügyészség parancsnokától - sorban
állítják össze a letartóztatott securitatésok elleni vádiratokat."
|
|
|
|
|
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (1. rész)
|
1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a
Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország
számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű
ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek
foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt
piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a
fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási
törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan
versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari
miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt
napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon
személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és
ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi
vegyesvállalat alapítási törekvései.
Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ főhatóságokkal.
Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi 100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott 1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)
1990. január 12., péntek 16:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|