Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 02.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyarországi Evangélikus Egyház Elnökségének nyilatkozata

"A Magyarországi Evangélikus Egyház Elnöksége az esztendő fordulóján Isten iránti hálával és örömmel üdvözli azokat az eseményeket, amelyek az elmúlt esztendőben hozzájárultak ahhoz, hogy Európa több országában szabad és demokratikus fejlődés kezdődjön."
SZER, Magyar Híradó:

A magyarországnak nyújtandó hitelről

"Most az elkövetkező egy-két hét során még egy tárgyalásra kerül sor. Akkor az Alap megvizsgálja, hogy a költségvetés alapján indokolt-e a hitelkeretet megújítani. Ez valószínűnek látszik. Mindenesetre erre a döntésre várnak a nyugati kereskedelmi bankok, és a nyugati huszonnégyek is, amelyek már kilátásba helyezték, hogy Magyarországnak több mint egymilliárd dollár értékű segítséget nyújtanak, de ez is a Valutaalap pozitív döntésétől függ."

Aerocaritas-sajtótájékoztató (1. rész)

1989. november 22., szerda - Az Aerocaritas 1990-ben már négy autópályán - az M1-esen, az M3-ason, az M5-ösön és az M7-esen - kívánja ellátni sürgősségi közúti és légi mentőszolgálatát - közölték azon a sajtótájékoztatón, amelyet szerdán tartottak a Magyar Újságírók Országos Szövetsége székházában.

A karitatív alapon működő helikopteres mentőegyesületet nyolc
hónapja 25 szegedi orvos, jogász, közlekedési szakember alapította
az országutakon bekövetkezett balesetek rászorulóinak gyors
mentésére. Célul tűzték ki, hogy ötéves program keretében
Magyarország nyolc egyszámjegyű útvonalán, kezdetben tavasztól
őszig, majd folyamatosan, egész évben üzemelő elsősegélynyújtó
rendszert hoznak létre. Először az autópályákon és autóutakon, majd
a többi útszakaszon is földi elsősegélybázisokat alakítanak ki, ahol
baleseti beavatkozásra képes gépkocsik és kéttagú személyzet
állomásozik. Emellett helikopter áll készenlétben, amely hívásra
azonnal a baleseti helyszínre indul. Egy repülőgép pedig figyelő
szolgálatban cirkál reggeltől estig az útvonal felett.

    A program megvalósítását ez év tavaszán az M1-es autópályán
kezdték, három földi állomással, a MÉM Repülőgépes Szolgálattól
bérelt Wilga típusú motoros figyelő repülőgéppel, illetve egy MD 500
E Hughes amerikai helikopterrel. A 101 ügyeleti napon öszesen 228
esetben nyújtottak segítséget, 243 sérültet gondoztak, s 17
alkalommal mentettek életet.

    Az Aerocaritas munkatársai önkéntesek, csak költségtérítést
kapnak, munkabért nem. A társaság munkáját mintegy 2 millió forintos
tőkével kezdte, amelyet az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács és a
Kereskedelmi Minisztérium biztosított. A nyáron életrehívott
Aerocaritas Alapítvány csekkszámlájára (Postabank: 219-98636/00235)
folyamatosan érkeznek a támogatások, amelyeket az újságárusoknál,
postahivatalokban megvásárolható 100 forintos pártolótagsági
igazolvány összege egészít ki. Ez teszi lehetővé, hogy a programot
folytatni tudják. Eszerint tavasszal, a négy autópályán földi
elsősegélynyújtó helyekkel, légi figyelőszolgálattal, helikopterrel
lesznek jelen. Bevezetik - a Tűzoltóság Országos Parancsnoksága
segítségével - a műszaki sürgősségi elsősegélyt, ugyanis a roncsolt
autókban lévőkhöz sok esetben nehezen férnek hozzá. (folyt.köv.)


1989. november 22., szerda 15:21


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttak, győztek - A megszerveződés (1990.01.01-02.28)

"1990 első munkanapja, január másodika, örvendets eseményt hozott: a Fidesz végre kapott egy helyet az illetékes, a pátokat szálláshellyel kistafírozó államtitkártól. E hely a Kosztolányi Dezső téren egy szuterén szobaláncból állt, mintegy 200 négyzetméteren. Másodikán néhányan elkezdtük ide az áthurcolkodást a Molnár utcából."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD