Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 02.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyarországi Evangélikus Egyház Elnökségének nyilatkozata

"A Magyarországi Evangélikus Egyház Elnöksége az esztendő fordulóján Isten iránti hálával és örömmel üdvözli azokat az eseményeket, amelyek az elmúlt esztendőben hozzájárultak ahhoz, hogy Európa több országában szabad és demokratikus fejlődés kezdődjön."
SZER, Magyar Híradó:

A magyarországnak nyújtandó hitelről

"Most az elkövetkező egy-két hét során még egy tárgyalásra kerül sor. Akkor az Alap megvizsgálja, hogy a költségvetés alapján indokolt-e a hitelkeretet megújítani. Ez valószínűnek látszik. Mindenesetre erre a döntésre várnak a nyugati kereskedelmi bankok, és a nyugati huszonnégyek is, amelyek már kilátásba helyezték, hogy Magyarországnak több mint egymilliárd dollár értékű segítséget nyújtanak, de ez is a Valutaalap pozitív döntésétől függ."

Nyolcvan-száz hajó várakozik - a felső dunai gázlók és jövőjük (1. rész)

1989. február 9., csütörtök - Kevés a víz a Duna medrében, Budapestnél mindössze 172 centiméter a vízállás. Az apadás miatt elvékonyodott a meder aljának sóder- és sziklazátonyait takaró vízréteg. Így a folyó magyar szakaszán 14 helyen keletkezett gázló és hajóút-szűkület, ebből 13 akadály Rajka és Nagymaros között nehezíti a víziközlekedést. Különösen nagy gondot okoz a gázló Dunakilitinél, ahol mindössze 150 centiméter a hajózható vízmélység. Emiatt január utolsó napjaiban négy hajó, illetve uszály - az osztrák Karrera, a román Giurgiu, a csehszlovák Zsitva és a szovjet Jaroszláv hajó - fennakadt a sóderzátonyon, s az osztrák vízijárműből kiömlött olaj átmeneti vízszennyeződést okozott, amit gyorsan hatástalanítottak. A hajókat néhány napon belül levontatták, s a helyszínre küldött kotróhajó megkezdte a meder mélyítését.

Szappanos Zoltán, a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási
Minisztérium árvízvédelmi és folyamszabályozási
főosztályvezető-helyettese a gázlókkal legjobban veszélyeztetett
Rajka és Nagymaros közötti folyószakasz nemzetközi hajóútjának
fenntartásáról, fejlesztéséről tájékoztatta az MTI munkatársát.
Elmondta, hogy Dunakilitinél addig hajózási zárlatot tartanak fenn,
amíg a bajt okozó sóderzátonyos meder mélyítését be nem fejezik.
Éjjel-nappal dolgozik a kotró, ezért teljes a hajózási zárlat -
előreláthatóan a hét végéig. Utána csak az éjszakai órákra
korlátozzák a tilalmat, s így a várakozásra kényszerült 80-100 hajó
akkor folytathatja útját. Most sürgősen, mintegy ötmillió forint
értékű munkával 50-60 ezer köbméter kavicsos homokot távolítanak el,
majdnem annyit, mint amennyi kotrást évente végez a magyar fél a
meder nemzetközi hajóútjának fenntartására. Rajka és Nagymaros
között ugyanis kétszer olyan sebesen folyik a Duna, és jóval több
hordalékot szállít, mint az alsó szakaszon, s ezért nagyon gyorsan
változtatja medrét, zátonyait.

    A Duna Bizottság - amelyben hazánkkal együtt hét folyómenti
ország képviselői vesznek részt - a magyar szakasz nemzetközi
hajóútján legalább 25 deciméteres vízmélység biztosítását írta elő.
A Duna kisvizű időszakában, elsősorban ősszel és télen nagyon
gyakori a hajózási akadály, előfordul 25-30 gázló és hajóútszűkület
is, s ennek kétharmada Nagymaros és Rajka között keletkezik.
(folyt.köv.)


1989. február 8., szerda 21:06


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttak, győztek - A megszerveződés (1990.01.01-02.28)

"1990 első munkanapja, január másodika, örvendets eseményt hozott: a Fidesz végre kapott egy helyet az illetékes, a pátokat szálláshellyel kistafírozó államtitkártól. E hely a Kosztolányi Dezső téren egy szuterén szobaláncból állt, mintegy 200 négyzetméteren. Másodikán néhányan elkezdtük ide az áthurcolkodást a Molnár utcából."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD