Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 31.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF Országos Elnökségnek közleménye

"A Magyar Demokrata Fórum Országos Elnöksége országgyűlési képviselőinek kezdeményezésével egyetértve már most felszólítja helyi szervezeteit, hogy szorgalmazzák - megfelelő arányban - rátermett nemzetiségiek országgyűlési képviselővé jelölését az egyéni választókerületekben."
BBC, Panoráma:

Refórm a KGB-nél

"... a KGB-sek változatlanul folytatják majd az úgymond szélsőséges jellegű, törvénybe ütköző megnyilvánulások megakadályozását. Ebbe pedig minden olyan tüntetés is belesorolható - különösen ha azt nem szocailista csoport szervezi -, melyre nem adtak előzetes engedélyt. "

Megszűnik a Dobi István úti autópiac - új nyílik a Nagykőrösi úton

1990. augusztus 24., péntek - A Fővárosi Tanács Csarnok- és Piacigazgatóságától kapott információ szerint szeptember 1-jétől megszüntetik a Dobi István úti használtautó-piacot, és előreláthatóan szeptember 15-én a XIX. kerületi Nagykőrösi úton - az Ecseri úti használtcikk-piac tőszomszédságában, a leendő nagybani zöldség-gyümölcs piac közelében - megnyitják az új, nemcsak használt autók adására-vételére szolgáló piacot.


A változással kapcsolatban az MTI munkatársa arról kérdezte
Perger Bélát, a Fővárosi Autópiac Kft. egyik ügyvezetőjét: mi
indokolta, hogy más helyet keressenek az autópiacnak? Az ügyvezető
elmondotta: az 1972 óta működő Dobi István úti használtautó-piacon,
ma már mind a gépkocsik elhelyezésének, mind pedig az adás-vételének
kedvezőtlenek a körülményei. Évi 100-120 ezer gépkocsi
forgalmazásának lebonyolítására kellene alkalmasnak lennie, de ilyen
arányú bővítésre nincs lehetőség. Ezen kívül zavarja a Hungexpo
tevékenységét.

    Az Autóker Vállalatból alakult három kft., a Fővárosi Tanács
Csarnok- és Piacigazgatósága, valamint az NSZK-beli Klapka cég
részvételével, 130 millió forintos törzstőkével ez év júniusában
alakult kft. az előbbiek miatt vállalkozott az új autópiac
kialakítására. A választás a Nagykőrösi út végénél, az M5-ös
autópálya torkolatához és a leendő M0-ás körgyűrűhöz közeli
területre esett. E több mint 60 ezer négyzetméteres területen az
első lépésben mintegy 1500, az év végéig csaknem 2000 gépkocsiállást
alakítanak ki. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a régi piachoz
képest 400-500-zal több járművet tudnak elhelyezni egyidejűleg. Ezen
kívül itt már a különféle szolgáltatóegységek számára is lesz hely:
büféket nyitnak, gépkocsialkatrészeket árusítanak, később pedig -
várhatóan az év végéig - gumijavító-, autóvillamossági műhelyt és
autómosót is felszerelnek.

    A piac újdonsága lesz, hogy megnyitása után nem csupán a
hétvégeken, hanem - hétfő kivételével - a hét minden napján nyitva
lesz. A szolgáltatások körének kiterjesztése és szintjének emelése
miatt az eladni szándékozóktól napi 150 forint helypénzt kérnek. A
régi piacon 100 forint a tarifa. Az új piac egyébként a
tömegközlekedési eszközökkel is megközelíthető, így például a
Boráros térről induló 54-es autóbusszal, valamint a közelben
elhaladó 154-es és 194-es járattal is. (MTI)



1990. augusztus 23., csütörtök 21:34


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttak, győztek- Padlóról talpra (10.23-12.20)

"Október utolsó napján némi viszolygással bementem a parlamentbe. A napirend szerint az Országgyűlésnek csúfolt, súlytalanná vált testület aznap néhány fontos dologról szavazott. Ugyanazok, akik 13 hónappal korábban emlékezetes módon zöld utat adtak Bős-Nagymarosnak, ezúttal leállították az építkezést. Ezt személyes elégtételként éltem át, mivel a visegrádi táj feltúrása egyéni sérelmem volt. Tíz évig, ameddig nem tették tönkre a tájat, minden nyaramat ott töltöttem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD