Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 27.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Történészek és társadalomkutatók nyilatkozata

"A Magyar Köztársaság címeréül az úgynevezett Kossuth-címert tartjuk kívánatosnak: ez középkori eredetű alapcímerünk, egyben demokratikus történelmi hagyományainknak a szimbóluma. A jelenlegi címer a Magyarországra erőltetett önkényuralom jelképe."
SZER, Világhíradó:

A szovjet titkosrendőrség

"A szovjet titkosrendőrség megszünteti, pontosabban átszervezi 5. ügyosztályát, amely a másként gondolkodók üldözésével szerzett kétes hírnevet magának - jelentette ki az interjúban Vlagyimir Kljucskov. Az új osztály fő feladata, hogy gátat vessen a nemzetiségek közötti vérontásnak és más hasonló erőszakos cselekményeknek. Tevékenysége kiterjed a külföldi kémközpontok által szervezett és felbújtott kormányellenes csoportok aknamunkájának meghíúsítására is - folytatta a KGB főnöke, aki az utóbbi időkben már többször próbálta módosítani a méltán rosszhírű intézményről alkotott közfelfogást."

Legyen-e polgári repülőtér Debrecenben - sajtótájékoztató (1. rész)

1990. május 4., péntek - A Magyar Honvédség május 18-án megkezdi a debreceni szovjet katonai repülőtéri ingatlanok átvételét. Az ott állomásozó szovjet repülőezred, a csapatkivonási megállapodásnak megfelelően, május 25-ére teljes technikájával, személyi állományával és a családtagokkal együtt elhagyja a várost - jelentette be Annus Antal vezérőrnagy, a Magyar Honvédség vezérkari főnökének általános helyettese, a szovjet csapatkivonások magyar kománymegbízottja pénteken Debrecenben tartott sajtótájékoztatóján. Ezt megelőzően a honvédség, valamint a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatáség szakemberei helyszíni szemlén mérték fel a repülőtér esetleges későbbi polgári használatának lehetőségeit és feltételeit.


Ennek során Annus Antal elmondta, hogy a szovjet nyilvántartás
szerint 776 lakás tartozik a repülőtérhez; ezek többsége másfél
szobás, egyedi fütésű, gáz csak a konyhákban van. Miután a teljes
szovjet csapatkivonásig még több raktár szovjet kezelésben marad, s
egy szovjet gépesített lövészalakulat is tartózkodik majd
Debrecenben, 150 repülőtéri lakásra, valamint az ott működő iskolára
1991. junius 30-ig a szovjet fél továbbra is igényt tart. E
kérdésben élénk vita bontakozott ki, elsősorban a katonai repülőtér
ez év végéig történő megszüntetését kimondó országgyűlési határozat
értelmezéséről. A pártok szerint ami kerítésen belül van, az mind
repülőtérhez tartozik, s így év végéig az összes lakást, minden
ingatlant át kell adni a szovjet félnek. Annus Antal javaslatára az
említett országgyűlési határozat ismételt tanulmányozása után, egy
hét múlva újabb megbeszélést tartanak e kérdésről.

    A várakozással ellentétben ezúttal sem született állásfoglalás
arról, legyen e polgári légikikötő Debrecenben? A kormánymegbízott
szerint megváltozott a pártok véleménye: korábban egyértelműen
szorgalmazták a repülőtér polgári hasznosítását, most viszont inkább
kétségeiket sorolták. Abban mindenki egyetértett, hogy az esetleges
polgári repülést megelőzően részletes környezetvédelmi tervet, s
úgynevezett zajtanulmányt kell készíteni. Annus Antal kérte, hogy a
következő megbeszélésre a pártok alakítsák ki végleges
álláspontjukat a repülőtér hasznosításáról. Felhívta a figyelmet: a
döntést csak a régióban élők véleményének ismeretében szabad
meghozni. (folyt. köv.)



1990. május 4., péntek 20:40


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Legyen-e polgári repülőtér Debrecenben - sajtótájékoztató (2. rész)


A Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság jelenlévő szakemberei
úgy nyilatkoztak: amennyiben ők kapják meg a repülőtér kezelői
jogát, egy-két hónap mulva megindulhat a polgári légi közlekedés
Debrecenben. Felhivták azonban a figyelmet arra, hogy egy ilyen
légibázis üzemeltetése évente több százmillió forintba kerül.(MTI)



1990. május 4., péntek 20:42


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (10.27-11.27) - Prága szelíd forradalma

"Némi kapkodó szervezés után állt össze a csapat: október 27-én négyen indultunk útnak egy rozzant Ladával. Két operatőr: Bátonyi Csaba és Durszt György, meg egy kalandvágyó fiú, - aki az operatőrt biztosító szerepre vállalkozott - és én. De hát az ember tervez, a csehszlkovák határőrség végez."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD