Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 27.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Történészek és társadalomkutatók nyilatkozata

"A Magyar Köztársaság címeréül az úgynevezett Kossuth-címert tartjuk kívánatosnak: ez középkori eredetű alapcímerünk, egyben demokratikus történelmi hagyományainknak a szimbóluma. A jelenlegi címer a Magyarországra erőltetett önkényuralom jelképe."
SZER, Világhíradó:

A szovjet titkosrendőrség

"A szovjet titkosrendőrség megszünteti, pontosabban átszervezi 5. ügyosztályát, amely a másként gondolkodók üldözésével szerzett kétes hírnevet magának - jelentette ki az interjúban Vlagyimir Kljucskov. Az új osztály fő feladata, hogy gátat vessen a nemzetiségek közötti vérontásnak és más hasonló erőszakos cselekményeknek. Tevékenysége kiterjed a külföldi kémközpontok által szervezett és felbújtott kormányellenes csoportok aknamunkájának meghíúsítására is - folytatta a KGB főnöke, aki az utóbbi időkben már többször próbálta módosítani a méltán rosszhírű intézményről alkotott közfelfogást."

Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)

1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.

Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és
sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet
utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be
lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több
repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett,
Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán.

    Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot
fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és
Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a
beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat
alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10
millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2
millió forintot áldoz az idén erre a célra.

    A következő években további repülőterek bekapcsolására is
számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön.

    A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az
alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel,
berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal
és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A
későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és
fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel
gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett
tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a
lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül
érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)


1989. február 22., szerda 18:26


Vissza »


Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)

1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.

Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és
sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet
utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be
lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több
repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett,
Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán.

    Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot
fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és
Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a
beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat
alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10
millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2
millió forintot áldoz az idén erre a célra.

    A következő években további repülőterek bekapcsolására is
számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön.

    A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az
alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel,
berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal
és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A
későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és
fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel
gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett
tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a
lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül
érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)


1989. február 22., szerda 22:48


Vissza »


Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (2. rész)

A belső légiforgalom lebonyolítására, szervezésére AVIA Express
néven közös vállalat alakul. Erről már előrehaladott tárgyalások
folynak. A vállalkozásban részt vesz az LRI, a MALÉV, a MÉM
Repülőgépes Szolgálat, valamint előreláthatólag a Hungarocamion, az
Országos Mentőszolgálat és az MHSZ. A társaság nyitott, hozzá
további, akár külföldi tagok is csatlakozhatnak.

    Az új cég gondoskodik majd arról, hogy a megfelelő
repülőgéppark, valamint a hajózó, a műszaki és az üzemeltető
személyzet rendelkezésre álljon, továbbá szavatolja a szükséges
szolgáltatási színvonalat. Első lépésben a tagok tulajdonában lévő -
különböző típusú - repülőgépeket használják utasszállításra. Így
lesz a gépek között például 19 személyes L-410-es, szó van a
JAK-40-es igénybevételéről, valamint helikopterek és más -
elsősorban légitaxi célokra alkalmas - kisgépek beállításáról.
Amennyiben a vállalkozás gazdaságosnak bizonyul, szóba jöhet az is,
hogy a közös vállalat kifejezetten erre a célra alkalmas
repülőgépeket vásárol.

    A belföldi légiforgalomban részt vevő gépek természetesen csak a
kijelölt biztonságos légifolyosókon közlekedhetnek, s a forgalom
szervezésénél messzemenően figyelembe veszik a környezetvédelmi
szempontokat, valamint azt, hogy a repülés biztonsága megfeleljen a
légügyi hatóságok által előírt, nemzetközileg is elfogadott
követelményeknek. (MTI)


1989. február 22., szerda 22:50


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (10.27-11.27) - Prága szelíd forradalma

"Némi kapkodó szervezés után állt össze a csapat: október 27-én négyen indultunk útnak egy rozzant Ladával. Két operatőr: Bátonyi Csaba és Durszt György, meg egy kalandvágyó fiú, - aki az operatőrt biztosító szerepre vállalkozott - és én. De hát az ember tervez, a csehszlkovák határőrség végez."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD