|
|
|
|
Szuperexpresszel Budapestre? (1. rész)
|
1989. október 22. vasárnap (MTI-Panoráma) - ,,A szövetség célja az, hogy elősegítse a közlekedés fejlesztését Európa déli részén, egy olyan vasútvonal kiépítésével, amely alkalmas nagysebességű TGV-vonatok közlekedésére Lisszabontól Budapestig... Az európai nemzetközi kapcsolatok nagyobb nyitottságának távlatába helyezve egy ilyen terv beleillik a déli közlekedési hálózat fejlesztésének általános programjába. Figyelembe veszi, hogy Európa gazdasági tengelye fokozatosan dél felé helyeződik át. Elősegíti az érintett körzetek gazdasági fejlődését, azzal, hogy érvényre juttatja a TGV már bizonyított vonzerejét,,.
Az idézett részlet az Association TGV Sud-Europe, a déli szuperxepressz gondolatának népszerűsítésére létrehozott társaság alapszabályából, s Montpellier modern városházában, ahol a rendkívül gyorsan fejlődő dél-franciaországi város fejlesztési makettjei foglalják el a földszinti csarnok jórészét, bárki megtekintheti a tervezett vonalra vonatkozó elképzeléseket. Vágyálom, hogy szuperexpresszel lehet majd átszelni az európai kontinenseket Portugália fővárosától a magyar fővárosig? Egyelőre inkább merész terv. De megvalósítása - legalábbis a lelkes szervezők szerint - egyáltalán nem lehetetlen. ,,Egy ilyen vasútvonal nagyonis beleillene a szuperexpressz hálózat távlati fejlesztési terveibe,, - mondja Francois Delacroix, a polgármesteri hivatal illetékese, aki Georges Freche alpolgármester, a szövetség vezetőjének munkatársa. ,,Részint felhasználhatna már meglévő összekötetéseket, részint egyes szakaszainak felépítésére jelenleg már nemcsak a tervek, hanem a döntések is megvannak,,. A térképen zöld vonal mutatja az európai szuperexpressz hálózat fejlesztésének az EGK tagállamai által kidolgozott terveit, amelyeknek 2005-ig kell megvalósulniok. A vonalak máris sok fővárost kötnek össze. Sárga vonal jelzi a ,,déli összeköttetést,, , amely Lisszabonból indulna ki, Badajoz-nál lépné át a spanyol határt, éles szögben kanyarodva jutna el Madridig, Zaragozáig, majd Barcelonáig, Perpignannál lépne be Franciaországba. Inne a már meglévő vonalon haladna tovább Nizzáig, majd Genova, Milano, Verona és Velence érintésével haladna tovább Ausztria felé. Az első megálló ott Graz lenne, a második Bécs, azután Pozsony érintésével Budapestig folytatódnék a vonal. (folyt.)
1989. október 22., vasárnap 13:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|