Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 22.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Budapest V. kerületi EKA állásfoglalása

"A leghatározottabban tiltakozunk a népfrontbizottság állásfoglalása ellen, és felhívjuk rá a figyelmét, hogy ilyesmivel csak tovább rombolja a Hazafias Népfrontnak amúgy is megtépázott tekintélyét azok körében, akik résztvevői kívánnak lenni az ország politikai életének."
BBC, Szemle:

Magyar fejlemények

"A régi vágású kommunisták az osztályharc elárulásával vádolják az új vezetőséget. A vita azonban korántsem szorítkozik pusztán az ideológia terére. Pénzről van szó."

Mi legyen a japán autókkal ?

Brüsszel, 1989. október 23. hétfő (Reuter) - Egyre több autót szállíthatnak a japánok a közöspiaci országokba a jövő évtől, mígnem 1992-től teljesen megszűnnének azok a nemzeti kvóták, amelyet a japán kocsikra állapítottak meg egyes tagországok az EK-ban. Ám mindettől még nem vallószínű, hogy jelentősen növekszik a japán kocsik részesedése. Ugyanis a brüsszeli közöspiaci központ terveiben az is szerepel, hogy a japánokkal egy általános ,,százalékos részesedési limitet,, fogadtatnak el - egy úgynevezett gentleman,s agreement értelmében.

Jelenleg a 12 tagországból öt korlátozásokat érvényesít a japán
gépkocsibehozatallal szemben. Élenjárók ezen a téren Franciaország
és Olaszország. Ők egyelőre keményen ellenzik az egyre biztosabb
úton haladó közösségi tervet.

    Jelenleg mintegy 10 százalékkal részesednek a japán autógyártók a
közös piacon. 1993-ig ez előre láthatóan 12 százalékosra nőne, az
attól számított 5 év alatt pedig még további 3,5 százalékkal, mert a
japánoknak ebben az időben még önmérsékletet kellene tanusítaniuk.

    Az ellenzők szerint a japánok fokozottabb beengedése hamarosan
tönkretenne egy sor európai gyártót. Mások szerint azonban 1993-ra
már megerősödne annyira a nyugat-európai gépkocsiipar, hogy felvegye
a versenyt a japánokkal. A brüssszeli bizottság illetékései is az
utóbbiakhoz tartoznak. A nyugatnémet Martin Bangemann, aki a
bizottságban az ipari kérdésekért felel, úgy vélekedett, hogy az
európai autóipar bizonyította: ,,tartja helyét a menők között,,+++


1989. október 22., vasárnap 13:46


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. október 22. Gyöngyösorosziban az FKGP helyi szervezete emlékművet avat a háborúban elhunytakra történő megemlékezés végett (D/19).
D19, gyöngyösoroszi FKgP ünnepség forgatókönyve

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD