Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 20.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Október 23-a Bizottság felhívása

"Magyarok Emlékezzünk Huszonhárom demokratikus szervezet közösen rendez ünnepségeket 1989. október 23-án. Kérjük honfitársainkat, vegyenek részt megemlékezéseinken az 1956-os forradalom történelmi helyszínein."
BBC, Panoráma:

Munkahelyi alapszervezetek feloszlatása

"A törvényjavaslat elfogadása jelentős vereséget mért az újonnan alakult Magyar Szocialista Pártra. A pártszervezetek négyötöde, s ennek megfelelően a párttagság túlnyomó része is munkahelyi kereteken belül működött, s nyilván ez az oka, hogy a pártkongresszuson a küldöttek java Nyers Rezső mögött sorakozott fel, aki szenvedélyesen kiállt a munkahelyi jelenlét mellett."

Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet

1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás 1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.


A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától
eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az
útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más
bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell
előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az
üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6
milliárd forintot tesz ki.

    Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már
folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések
előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és
-fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben
adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya
közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki
hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a
Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után
megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb
szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es
autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött
építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt
nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt.
adja.

    Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú
főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák.
Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának
négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni
bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a
Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös
beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban
pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül
a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A
kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi
csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak
legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350
kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)



1990. március 13., kedd 23:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Németh Lajos III. Zápor u.55. 1884-593: az Országgyűléssel kapcsolatban szeretnék egy észrevételt tenni. Tekintettel arra, hogy megemlékeztek az okt. 22-i mártírokról. Parancsnokokról, hivatásos tisztekről, mártírhalált halt Maiéter Pál paranoncsnokunkról, csak a közkatonákról, a százakról, aki a Klián laktanyában meghaltak a szovjet sortüztől és majd a kazánházban elégették őket... Én szemtanuja voltam, mert tényleges katonai szolgálatot teljesítettem akkor, 1956 októbenrben , a Kilián laktanyában. És szeretném önöket csak arra kérni, hogy egy újságírót küldjenek ki ide énhozzám, s majd én tisztáznám személyesen tapasztalataimról, s nem pedig azt. amik az Országgyűlésen elhangzanak, mert abban van igazság is, de sok téves felfogás van benne. Azt kell meghallgatni, aki túlélte, a sok száz ember közül talán húszan vagy ötvenen ha megmaradtunk. Miért nem keresik azokat az embereket, akik akkor katonai szolgálatót teljesítettek? Önöket csak arra kérem - megvan a telefonszámom is. Olyan betegséget kaptam abban alaktanyában, hogy még máig sem fogom kiheverni, lemondtak az orvosok rólam, de még mindig dolgozom. Köszönöm szépen, legyenek szívesek intézkedni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD