Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 20.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Október 23-a Bizottság felhívása

"Magyarok Emlékezzünk Huszonhárom demokratikus szervezet közösen rendez ünnepségeket 1989. október 23-án. Kérjük honfitársainkat, vegyenek részt megemlékezéseinken az 1956-os forradalom történelmi helyszínein."
BBC, Panoráma:

Munkahelyi alapszervezetek feloszlatása

"A törvényjavaslat elfogadása jelentős vereséget mért az újonnan alakult Magyar Szocialista Pártra. A pártszervezetek négyötöde, s ennek megfelelően a párttagság túlnyomó része is munkahelyi kereteken belül működött, s nyilván ez az oka, hogy a pártkongresszuson a küldöttek java Nyers Rezső mögött sorakozott fel, aki szenvedélyesen kiállt a munkahelyi jelenlét mellett."

,,Santa Maria,, - barcelonai hajóavatás

Meruk József, az MTI tudósítója jelenti:
Madrid, 1989. október 20. péntek (MTI-tud) - Barcelona kikötőjében pénteken Zsófia királyné jelenlétében avatták fel a ,,Santa Maria,, zászlóshajót - Kolumbusz Kristóf legendás hajójának tökéletes mását. A jövő tavasszal a ,,Pinta,, és a ,,Nina,, is elkészül. Ezt követően kezdődik meg a XV. századi felfedező út újkori megismétlése. A rendkívüli vállalkozás nyolcmillió dolláros költségét neves világcégek fedezik.

A fél évezreddel ezelőtti vitorlás bárkák újraalkotása annál is
inkább bonyolult feladat, mivel az egykori építők semmiféle rajzot
vagy vázlatot nem használtak. Hadtörténészek, hajómérnökök,
tengerhajózási kutató szakemberek éveken át tartó gyűjtő-elemző
munkája nyomán fogtak neki a mostani építésnek. A vállalkozást
Fernando Bordeje tengernagy, a hajózás történetét és kultúráját
kutató intézet igazgatója vezeti, aki állítja, hogy a
Kolumbusz-hajók a legapróbb részletekig hű másolatai az
eredetieknek.

    Az egyik legnehezebb feladat hajóács-mesterek felkutatása volt.
Spanyolországban ez a szakma napjainkban ritkásag számba megy.
Barcelonában, Cartagenában és Huelvában sikerült egy-egy építő
közösséget kialakítani. Ezek vállalták, hogy legalább száz év
viszontagságait elviselik majd a hajók. Nem volt egyszerű a
megfelelő faanyag megtalálása sem. Galicia, Asztúria és a Pireneusok
hegyeit járták be a minőségi anyag kiválasztásakor. Az árbocokat
Segovia környéki balsafából készítették.

    Az újkori Kolumbusz-expedició legénységét a spanyol
haditengerészet altisztjeinek körében, valamint vitorlásklubok
résztvevőiből toborozták és különleges kiképzési terv alapján
készítik fel az útra. A tervek szerint a hajók ötven észak-amerikai
kikötőt látogatnak meg a felfedezések félezredes évfordulójának
jegyében. A zászlóshajó az Expo ,92 világkiállítás tengerhajózási
pavilonjában lesz látható Sevillában.+++


1989. október 20., péntek 18:57


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Németh Lajos III. Zápor u.55. 1884-593: az Országgyűléssel kapcsolatban szeretnék egy észrevételt tenni. Tekintettel arra, hogy megemlékeztek az okt. 22-i mártírokról. Parancsnokokról, hivatásos tisztekről, mártírhalált halt Maiéter Pál paranoncsnokunkról, csak a közkatonákról, a százakról, aki a Klián laktanyában meghaltak a szovjet sortüztől és majd a kazánházban elégették őket... Én szemtanuja voltam, mert tényleges katonai szolgálatot teljesítettem akkor, 1956 októbenrben , a Kilián laktanyában. És szeretném önöket csak arra kérni, hogy egy újságírót küldjenek ki ide énhozzám, s majd én tisztáznám személyesen tapasztalataimról, s nem pedig azt. amik az Országgyűlésen elhangzanak, mert abban van igazság is, de sok téves felfogás van benne. Azt kell meghallgatni, aki túlélte, a sok száz ember közül talán húszan vagy ötvenen ha megmaradtunk. Miért nem keresik azokat az embereket, akik akkor katonai szolgálatót teljesítettek? Önöket csak arra kérem - megvan a telefonszámom is. Olyan betegséget kaptam abban alaktanyában, hogy még máig sem fogom kiheverni, lemondtak az orvosok rólam, de még mindig dolgozom. Köszönöm szépen, legyenek szívesek intézkedni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD