Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 20.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az Október 23-a Bizottság felhívása

"Magyarok Emlékezzünk Huszonhárom demokratikus szervezet közösen rendez ünnepségeket 1989. október 23-án. Kérjük honfitársainkat, vegyenek részt megemlékezéseinken az 1956-os forradalom történelmi helyszínein."
BBC, Panoráma:

Munkahelyi alapszervezetek feloszlatása

"A törvényjavaslat elfogadása jelentős vereséget mért az újonnan alakult Magyar Szocialista Pártra. A pártszervezetek négyötöde, s ennek megfelelően a párttagság túlnyomó része is munkahelyi kereteken belül működött, s nyilván ez az oka, hogy a pártkongresszuson a küldöttek java Nyers Rezső mögött sorakozott fel, aki szenvedélyesen kiállt a munkahelyi jelenlét mellett."

BKV-sztrájk a fővárosban (1. rész)

1990. január 23. kedd - Az előzetes tájékoztatásoknak megfelelően, kedden hajnalban megbénult a főváros tömegközlekedése. Tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-, HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért. A BKV dolgozói annak ellenére a sztrájk mellett döntöttek, hogy a Fővárosi Munkaügyi Bíróság jogszerűtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mivel a vállalat szakszervezeti bizottsága még az úgynevezett elégséges szolgáltatási szint fenntartására sem volt hajlandó, a meghirdetett sztrájkidőben, csak a teljes munkabeszüntesére.


A BKV Kálvin téri forgalomirányító központjában már hajnali két
órától ,,sűrűsödött a levegő,,. A vállalat vezetőinek válságstábja
figyelte és koordinálta az eseményeket. A járművezetők egyébként
saját maguknak is nehézségeket okoztak a sztrájkkal, mivel a
szokásos szolgálati járatok sem üzemeltek. Így a szolgálati helyekre
való eljutás számukra is nehézségeket okozott.

    A főváros utcáin kora hajnalban csak kevés gyalogos közlekedett,
számuk hat óra után kezdett fokozatosan emelkedni. A
tömegközlekedési járművek megállóiban is csak néhány utas
várakozott. Úgy tűnt, hogy az emberek nagy része figyelemmel kísérte
a sztrájkkal kapcsolatos előzetes híreket, s ennek megfelelően
indultak munkába. A főváros különböző pontjain jelentősen
megnövekedett a várakozó magántaxisok száma, akik között több száz
vidéki is volt. Ugyanakkor meglehetősen kevés volt azoknak a száma,
akik igénybe vették szolgáltatásaikat.

    Megerősített szolgálatott tartott a kora reggeli óráktól kezdve
a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészete is. Mint
Hodula Attila alezredes, a közlekedésrendészet vezetője elmondta, a
főváros jelentősebb csomópontjain több mint száz járőr segítette a
közlekedést. A reggeli csúcsforgalomhoz hasonlóan délután is
megerősített szolgálatot tartanak, mivel a szokottnál nagyobb
személygépkocsi-forgalommal lehet számolni. (folyt.köv.)



1990. január 23., kedd 09:57


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Németh Lajos III. Zápor u.55. 1884-593: az Országgyűléssel kapcsolatban szeretnék egy észrevételt tenni. Tekintettel arra, hogy megemlékeztek az okt. 22-i mártírokról. Parancsnokokról, hivatásos tisztekről, mártírhalált halt Maiéter Pál paranoncsnokunkról, csak a közkatonákról, a százakról, aki a Klián laktanyában meghaltak a szovjet sortüztől és majd a kazánházban elégették őket... Én szemtanuja voltam, mert tényleges katonai szolgálatot teljesítettem akkor, 1956 októbenrben , a Kilián laktanyában. És szeretném önöket csak arra kérni, hogy egy újságírót küldjenek ki ide énhozzám, s majd én tisztáznám személyesen tapasztalataimról, s nem pedig azt. amik az Országgyűlésen elhangzanak, mert abban van igazság is, de sok téves felfogás van benne. Azt kell meghallgatni, aki túlélte, a sok száz ember közül talán húszan vagy ötvenen ha megmaradtunk. Miért nem keresik azokat az embereket, akik akkor katonai szolgálatót teljesítettek? Önöket csak arra kérem - megvan a telefonszámom is. Olyan betegséget kaptam abban alaktanyában, hogy még máig sem fogom kiheverni, lemondtak az orvosok rólam, de még mindig dolgozom. Köszönöm szépen, legyenek szívesek intézkedni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD