|
|
|
|
BKV-sztrájk a fővárosban (1. rész)
|
1990. január 23. kedd - Az előzetes tájékoztatásoknak
megfelelően, kedden hajnalban megbénult a főváros tömegközlekedése.
Tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének
dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-,
HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a
korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért. A BKV dolgozói annak
ellenére a sztrájk mellett döntöttek, hogy a Fővárosi Munkaügyi
Bíróság jogszerűtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mivel a
vállalat szakszervezeti bizottsága még az úgynevezett elégséges
szolgáltatási szint fenntartására sem volt hajlandó, a meghirdetett
sztrájkidőben, csak a teljes munkabeszüntesére.
A BKV Kálvin téri forgalomirányító központjában már hajnali két órától ,,sűrűsödött a levegő,,. A vállalat vezetőinek válságstábja figyelte és koordinálta az eseményeket. A járművezetők egyébként saját maguknak is nehézségeket okoztak a sztrájkkal, mivel a szokásos szolgálati járatok sem üzemeltek. Így a szolgálati helyekre való eljutás számukra is nehézségeket okozott.
A főváros utcáin kora hajnalban csak kevés gyalogos közlekedett, számuk hat óra után kezdett fokozatosan emelkedni. A tömegközlekedési járművek megállóiban is csak néhány utas várakozott. Úgy tűnt, hogy az emberek nagy része figyelemmel kísérte a sztrájkkal kapcsolatos előzetes híreket, s ennek megfelelően indultak munkába. A főváros különböző pontjain jelentősen megnövekedett a várakozó magántaxisok száma, akik között több száz vidéki is volt. Ugyanakkor meglehetősen kevés volt azoknak a száma, akik igénybe vették szolgáltatásaikat.
Megerősített szolgálatott tartott a kora reggeli óráktól kezdve a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészete is. Mint Hodula Attila alezredes, a közlekedésrendészet vezetője elmondta, a főváros jelentősebb csomópontjain több mint száz járőr segítette a közlekedést. A reggeli csúcsforgalomhoz hasonlóan délután is megerősített szolgálatot tartanak, mivel a szokottnál nagyobb személygépkocsi-forgalommal lehet számolni. (folyt.köv.)
1990. január 23., kedd 09:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Németh Lajos III. Zápor u.55. 1884-593: az Országgyűléssel kapcsolatban szeretnék egy észrevételt tenni. Tekintettel arra, hogy megemlékeztek az okt. 22-i mártírokról. Parancsnokokról, hivatásos tisztekről, mártírhalált halt Maiéter Pál paranoncsnokunkról, csak a közkatonákról, a százakról, aki a Klián laktanyában meghaltak a szovjet sortüztől és majd a kazánházban elégették őket... Én szemtanuja voltam, mert tényleges katonai szolgálatot teljesítettem akkor, 1956 októbenrben , a Kilián laktanyában. És szeretném önöket csak arra kérni, hogy egy újságírót küldjenek ki ide énhozzám, s majd én tisztáznám személyesen tapasztalataimról, s nem pedig azt. amik az Országgyűlésen elhangzanak, mert abban van igazság is, de sok téves felfogás van benne. Azt kell meghallgatni, aki túlélte, a sok száz ember közül talán húszan vagy ötvenen ha megmaradtunk. Miért nem keresik azokat az embereket, akik akkor katonai szolgálatót teljesítettek? Önöket csak arra kérem - megvan a telefonszámom is. Olyan betegséget kaptam abban alaktanyában, hogy még máig sem fogom kiheverni, lemondtak az orvosok rólam, de még mindig dolgozom. Köszönöm szépen, legyenek szívesek intézkedni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|