|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Forma-1-es világbajnoki pontokért a Hungaroringen (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1989. augusztus 13. vasárnap (MTI) - Gerhard Berger vasárnap néhány perccel 10 óra előtt az eget kémlelte, s ujjával figyelmeztetőleg a Hungaroring fölött gyülekező felhőkre mutatott. Az osztrák pilótán kivül bizonyára még több tizezren voltak kiváncsiak az időjárás alakulására azok közül is, akik a hétvégi kikapcsolódásuk csucspontjaként a IV. Magyar Nagydij Forma-1-es autós gyorsasági futam megtekintését választották. Az érdeklődőknek bizony nem volt könnyü eldönteniük, milyen ruhát válasszanak erre a napra, hiszen fülledt meleg volt, s ugyanakkor arra is számitani lehetett, hogy bármelyik percben elered az eső. A borongós idő ellenére már a kora reggeli órákban tizezrek indultak utnak a világbajnoki versenynek otthont adó Hungaroring felé, hogy - elkerülve a várható zsufoltságot - időben, lehetőleg még a délelőtti bemelegitő edzés előtt kiérjenek a pályára, s elfoglalhassák helyüket a tribünökön vagy a füves domboldalon. Attól függően, hogy mennyit szántak az egésznapos müsorra, azaz milyen jegyet váltottak. (A korábbi évekhez hasonlóan ezuttal is voltak élelmes sportrajongók, ők a betonkeritésen kivül a fák erős ágain rendezkedtek be...) A 10 órakor kezdődött félórás bemelegitő edzést már mintegy 60 ezren kisérték figyelemmel, de minden irányból folyamatosan, tömött sorokban érkeztek az ujabb és ujabb érdeklődők, igy a nézőszám percről-percre jelentősen emelkedett. A szektorokra pillantva feltünt, hogy rengeteg zászló, transzparens köszönti a Ferrari-csapatot, s annak is második számu pilótáját, Bergert. Ezek is alátámasztották azokat a hireket, miszerint az országhatárokon tulról a legtöbben Ausztriából és Olaszországból érkeztek a világbajnokság idei tizedik erőpróbájára. Ami pedig az edzéseredményeket illeti: amint az várható volt, egyik versenyző sem hajtotta meg ugy igazán a kocsiját. A 26 indulásra jogosult pilóta közül egyedül a brit Mansell (Ferrari) ért el 1:24 percen belüli (1:23.965) teljesitményt, az egészen pontosan 3967.816 méter hosszu pályán. A dobogóra esélyesek - a brazil Senna (McLaren), a francia Pros (McLaren), az olasz Patrese (Williams), Berger - kivétel nélkül ott voltak az élcsoportban 1:24-es körökkel. Talán csak az hatott a meglepetés erejével, hogy a délutáni viadalon a 10. sorból rajtoló brit Jonathan Palter (Tyrrell) futotta a második leggyorsabb kört 1:24.097 perccel. (folyt.köv.)
1989. augusztus 13., vasárnap 11:25
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
SZER-hallgató telefonja:
"Németh Lajos III. Zápor u.55. 1884-593: az Országgyűléssel kapcsolatban szeretnék egy észrevételt tenni. Tekintettel arra, hogy megemlékeztek az okt. 22-i mártírokról. Parancsnokokról, hivatásos tisztekről, mártírhalált halt Maiéter Pál paranoncsnokunkról, csak a közkatonákról, a százakról, aki a Klián laktanyában meghaltak a szovjet sortüztől és majd a kazánházban elégették őket... Én szemtanuja voltam, mert tényleges katonai szolgálatot teljesítettem akkor, 1956 októbenrben , a Kilián laktanyában. És szeretném önöket csak arra kérni, hogy egy újságírót küldjenek ki ide énhozzám, s majd én tisztáznám személyesen tapasztalataimról, s nem pedig azt. amik az Országgyűlésen elhangzanak, mert abban van igazság is, de sok téves felfogás van benne. Azt kell meghallgatni, aki túlélte, a sok száz ember közül talán húszan vagy ötvenen ha megmaradtunk. Miért nem keresik azokat az embereket, akik akkor katonai szolgálatót teljesítettek? Önöket csak arra kérem - megvan a telefonszámom is. Olyan betegséget kaptam abban alaktanyában, hogy még máig sem fogom kiheverni, lemondtak az orvosok rólam, de még mindig dolgozom. Köszönöm szépen, legyenek szívesek intézkedni."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|