|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Dorogiak nyílt levele Németh Miklósnak
"A jelenleg kialakult állapot a bányászat dolgozóit, a helyi
testületeket teljesen kiszolgáltatottá teszi. Meglátásunk szerint a
kormányzat nem vizsgálja kellő alapossággal döntéseinek minden
következményét, és a feszültségek levezetésére ajánlott eszközökkel
csak a felszabaduló munkaerő töredékének gondjai oldhatók meg."
Amerika Hangja, Világhíradó:
A hidegháború befejezésének lehetősége
"A peresztrojkát átfogóan kell
bevezetni, nemcsak a szovjet gazdasági rendszert kell megreformálni,
hanem a politikai rendszert és az igazságszolgáltatást is. Szabad
piacnak, szólásszabadságnak és olyan intézményeknek kell
létrejönniük, amelyek nagyobb felelősséggel tartoznak a népnek, ez
pedig - mondotta Baker külügyminszter - demokratikusabb társadalmat
eredményezne, amely jobban tiszteletben tartja az emberi jogokat és
jogi normákat, és ez tartós alapot biztosíthat a konstruktívabb és
kevésbé fenyegő szovjet magatartásnak külföldön."
|
|
|
|
|
|
|
Ütemterv szerint épül az M0-ás körgyűrű
|
1989. április 12., szerda - Nagyszabású földmunkák kezdődtek a Csepel-szigeten az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építésének részeként. Negyven-ötven teherautó naponta többszöri fordulással átlagosan ezer köbméter földet hord erre a területre - jelenleg főként a sóskúti bánya meddőanyagát - a töltéshez, a leendő út alapjaihoz. Itt egyébként a gázvezetéket, a víznyomó csöveket már lefektették, felettük húzódik majd az út. Mindez azonban csak egy szakasz az 1990 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú autópálya félgyűrűnek, amely, mint ismeretes, Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze úgy, hogy közben a Csepel-szigeten vezet át. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapesten átmenő forgalom egy része elkerülheti a várost.
Ez évben összesen 1,2 milliárd forint értékű munkát kell elvégezni, ehhez egyebek mellett 1,5 millió köbméter föld megmozgatása tartozik. Dolgoznak Dunaharaszti közelében is, ahol egy 3,5 kilométeres szakaszon már a pályaszerkezet alsó betonrétegét terítik a gépek, erre fektetnek majd három aszfaltréteget. Ugyancsak munkát ad az 51-es út süllyesztése, hogy majd az M0-ás utat keresztezve ez alatt fusson tovább. Készül a két Duna-híd is. A soroksári oldalról a Csepel-szigetre átívelő híd szerkezeti elemei már össze is érnek, így gyalog átjuthatnak rajta az építők. A Hárosnál a nagy Duna fölött készülő híd acélszerkezeti elemeit most helyezik be az óriás daruk. Ugyancsak épül az üzemmérnökségi telep is, innen látják majd el az út működéséhez szükséges munkálatokat, az esetleges burkolatjavításokat, télen a szórókocsik irányítását, a karbantartást. (MTI)
1989. április 11., kedd 21:18
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|