|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (1. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
Budapest, 1989. április 7., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium az alábbi közlemény nyilvánosságra hozatalára kérte az OS-t. A közúthálózat fejlesztése, fenntartása évek óta elmarad a motorizációs igényektől. A forgalom évente 3-5 százalékkal növekszik. Az utak építésére és fenntartására rendelkezésre álló költségvetési források ezzel nem tartanak lépést. Különösen az autópálya építésének üteme lassult le, mivel a költségvetés kivonult a közúthálózat fejlesztésének finanszírozásából. Ezért csak pótlólagos források felhasználása teszi lehetővé az autópályahálózat továbbépítését, amely biztosítja a külföldi működő tőke bevonását a garantált pénzügyi forrásképzéssel. A Minisztertanács mérlegelve a kialakult helyzetet 1989. április 1-jei ülésén döntött az autópálya-használati díj bevezetéséről 1989. május 1-től, valamint az útalap létrehozásáról 1990. január 1-től. Az autópálya-használati díj bevezetésének jelentősége három területen mérhető le: 1. Az autópálya-használati díj évközi bevezetésével elkerülhetők a folyamatban lévő autópálya, út- és hídépítések azonnali leállításai, a beruházásokba eddig befektetett több mint 3 milliárd forint értékű munka mielőbb befejezésre kerülhet, ezáltal csökkennek a járművek üzemeltetőinek költségei. 2. A bevezetésre vonatkozó döntéssel együtt határozat született a költségvetésből elkülönített - tervalkut kizáró - útalap működtetésére is. Az autópályahálózat fejlesztésének gyorsítását csak külföldi működő tőkével lehet elérni. Az autópálya-használati díj bevezetésével megteremtődik a törlesztéshez szükséges pénzügyi forrás. Az autópálya-használati díjból az alábbi program valósítható meg: - Ez évben a nyári szezonra elkészül az M5-ös autóút Kecskemétig, így a már forgalomba helyezett szakasz további 22 km autóúttal bővül. - A jövő évben megépül az M0 autóút, a 6-os út és az M5 autópálya közötti 15 km-es szakasz. (folyt.köv.)
1989. április 7., péntek 18:59
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (10.18-11.18) - Karabahi kaland
MTV2 nézői telefon:
"Már megint túlzásba esnek, már megint egész nap nincs más, csak politika. - Gondolják, hogy erre mindenki kiváncsi? Először indulnak a Képújsággal, a Képújság hireit megismétlik 5 perc múlva a hirekben. Mire jó ez? Meg kellene nézni... Pontatlanságok: azt mondják Kaliforniában 3oo ember halt meg, a hirekben már csak 2oo. Azt mondják, hogy 2,5 milliárd Ft-ért adtak be valutát, később 3 milliárdot mondanak. Nem lehet önöknek hinni, csak politizálnak.Az ember nem azért fizeti a tv-t, hasonlitsák össze egy osztrák tv műsorral.... "
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|