|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Gál Zoltán tiltakozik
"Az október 12-i rádió-híradásokból
és az október 13-i Népszabadságból értesültem arról, hogy az
úgynevezett Kádár János Társaság Ideiglenes Központi Bizottsága
többek között számomra is ,,fenntartott egy helyet,, Politikai
Irodájukban. A nevemmel kapcsolatos és a megkérdezésem nélkül
közzétett információt sértőnek tartom. Kijelentem, hogy a
társasággal semmiféle kapcsolatom nem volt, és nem is lesz, mert
annak politikai felfogásától a leghatározottabban elhatárolom magam."
BBC, Késő esti panoráma:
Űrfegyverkezés
"Az űrben telepített rakétaelhárítási rendszer, népszerűbb nevén
az amerikai kormányzat csillagháborús terve, mindig is sok vitára
adott okot, amióta Reagan elnök 83-ban először körvonalazta azt. A
bírálók szerint kidobott pénz, mivel soha nem lesz működőképes,
ezenfelül a 72-es antiballisztikus rakétaegyezmény megsértéseként is
felfogható. Hozzátették, hogy növelné a bizonytalanságot stratégiai
szinten, és akadályt képezne a stratégiai nukleáris leszerelési
szerződés útjában, melyet Moszkvával kötnének."
|
|
|
|
|
|
|
Bejefeződőtt a KNEB vizsgálata a MERKUR-nál (2. rész)
|
A legnagyobb az elmaradás a Wartburg Tourist személygépkocsiknál, az NDK szállítások ugyanis az év elején leálltak, csak szeptemberben kezdődött meg újból a négyütemű kocsik átadása. Skodára 90 ezren várakoznak, ám ezúttal nemcsak az okoz gondot, hogy a partner évente legfeljebb 10 ezret szállít, hanem az is, hogy az új típus árában még nem sikerült megegyezni. A Skoda Favorit rubelről átszámított ára itthon 280 ezer forintot jelentene, szemben a Skoda jelenlegi 180 ezer forintos árával. A MERKUR vezérigazgatójának véleménye szerint az a tény, hogy több a forgalmazó, s hogy magánimportban is érkeznek be személygépkocsik, lényegesen nem javít a helyzeten, hiszen eddig mindössze 20 ezerrel gyarapodott ilyen módon a hazai személyautópark. Ahhoz, hogy az öregedő gépkocsipark átlagéletkorát legalább tíz év alá lehessen szorítani, évente 200 ezer új kocsira lenne szükség. Ezzel szemben feltehetően jövőre sem sikerül 140 ezernél többet beszereznie a MERKUR-nak, miközben az előjegyzők száma már meghaladja a 380 ezret. Mindössze arra van remény, hogy a forgalmazás rendjének változásával kevesebb sérelem éri a gépkocsira várakozókat. A MERKUR vezérigazgatója abban is reménykedik, hogy jövőre a soron kívüliséget már kevesebben élvezik, s megszűnnek a gépkocsi-elosztásban a szokásjogok. (MTI)
1989. október 13., péntek 18:32
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|