Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 09.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Kiskőrös Városi Tanács V.B. nyilatkozata

"A városi tanács végrehajtó bizottsága Kiskőrös lakosságának óhaját tolmácsolva kinyilvánítja igényét arra, hogy amennyiben a tudományos vizsgálatok egyértelműen bebizonyítják, Barguzinban Petőfi Sándor földi maradványait találták meg, a halhatatlan költő végső és örök nyughelye szülővárosa, Kiskőrös legyen. "
DLF, Esti krónika:

A gazdasági változásokról

"A magyar reformprogram magában foglalja a vállalatok magánkézbe adását, a tőkepiac liberalizálását, valamint a fizetőeszköz-rendszer korszerűsítését. Az utóbbinak része a már 1988-ban bevezetett adóreform, az értéktöbblet-adó, valamint a kereseti adók ismételt alkalmazása és nem utolsó sorban a forint középtávon történő konvertibilitásának megteremtése. Ez a reform azonban csakis akkor valósulhat meg, ha a Nyugat is kiveszi abból a részét, pontosabban megnyitja a piacait a magyar áruk előtt."

A BKV és az infrastruktúra (1. rész)

1989. szeptember 18., hétfő - A Közlekedéstudományi Egyesület közreműködésével szakemberek elemezték a budapesti városi közlekedéshez tartozó üzemi létesítmények, szerkezetek és berendezések állapotát. A tapasztalatokról tájékoztatták az MTI munkatársát.

A Budapesti Közlekedési Vállalat Építési és Fenntartási
Igazgatósághoz három üzemviteli szempontból fontos részleg tartozik:
az áramellátás, a pálya, valamint a különféle üzemi épületek. A
tömegközlekedés számára létfontosságú ágazatok működtetésére nincs
elegendő pénze a BKV-nak. Hiszen csupán az áramellátás
fejlesztéséhez, - hogy az megfeleljen a mai igényeknek - legalább
hétmilliárd forintra lenne szükség. Jelenleg ugyanis az
áramátalakítókban például 25 éves távvezérlők is működnek, s hiába
van számítógépes elosztóhálózat is e területen, ha például a japán
megszakító helyett csak magyarra futja, amelynek élettartama 25-ször
rövidebb, és csak kétezer kapcsolást bír ki. A szűkös anyagi
körülmények miatt a BKV szükségmegoldásokat is kénytelen alkalmazni,
ezért számos elektromos alkatrészt már maga gyárt, s erre közös
vállalatot is alapított a Debreceni, a Szegedi Közlekedési
Vállalattal, valamint egy svájci céggel.

    A villamos- és hévpályák állapotát azzal lehet leginkább
jellemezni, hogy műszaki állaguk ,,mutatója,,, az állami támogatás
csökkentése miatt, 40-ről 25 százalékra csökkent. Ez pedig
befolyásolja mind a biztonságos közlekedést, mind pedig a járművek
sebességét. A pályarekonstrukcióhoz a szakemberek szerint jelenleg
mintegy 20 milliárd forintra lenne szüksége a BKV-nak, mivel egy
kilométer vágány felújítása folyó áron számolva körülbelül 25 millió
forintba kerül.

    Maguk a közlekedésben dolgozók is megszenvedik a pénzhiányt,
mivel az épületek, ezen belül is a szociális létesítmények
fenntartására lényegesen kevesebb jut az eddigieknél. Ennek az az
oka, hogy a vállalat vezetése úgy határozott: elsősorban azokat az
épületeket kell rendben tartani, amelyeket az utasok vesznek
igénybe. Az épületek felújítására egyébként körülbelül 5-6 milliárd
forintra lenne szükség. (folyt.köv.)


1989. szeptember 17., vasárnap 21:29


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóestét kivánok RÓZSAFA jelige vagyok.A rádió valamennyi kedves dolgozójának és munkatársának nagyon boldog újévet kivánok, jó erőt és egészséget.Szeretném egy kérdéssel kezdeni a beszélgetésemet, és pedig,hogy tessenek szívesek választ adni arra,hogy a székely himnusz kinek a szerzeménye, és mikor keletkezett a verse, illetve a szövege. És a Himnusz körülményeiről is nagyon szeretnék valamit hallani a Hallgatók Fóruma című műsorban."
III/III jelentés BOROS IMRE/FKgp-ról egy oldal


Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (10.07-11.13) - Szétesik az aranykalicka

" A nép elindult a Ring felé, hogy az előző heti utat bejárja. Duzzadt, mind hangosabbá vált a tüntetés. Csak az első sorban meneteltek némán az emberek, összefogódzkodva, jelmondatokkal házilag telefestett textilcsíkokat maguk elé feszítve. Laci kiállt az első sorok elé, úgy forgatott. Ez rettentően veszélyes volt, a titkosrendőrök nyilvánvalóan észrevették, lefotózták, de ő nem törődött vele. Én az út melletti park egyik sűrű bokrában a földön fekve figyeltem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD