|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Kiskőrös Városi Tanács V.B. nyilatkozata
"A városi tanács végrehajtó bizottsága Kiskőrös lakosságának
óhaját tolmácsolva kinyilvánítja igényét arra, hogy amennyiben a
tudományos vizsgálatok egyértelműen bebizonyítják, Barguzinban
Petőfi Sándor földi maradványait találták meg, a halhatatlan költő
végső és örök nyughelye szülővárosa, Kiskőrös legyen. "
DLF, Esti krónika:
A gazdasági változásokról
"A magyar reformprogram magában foglalja a vállalatok magánkézbe
adását, a tőkepiac liberalizálását, valamint a fizetőeszköz-rendszer
korszerűsítését. Az utóbbinak része a már 1988-ban bevezetett
adóreform, az értéktöbblet-adó, valamint a kereseti adók ismételt
alkalmazása és nem utolsó sorban a forint középtávon történő
konvertibilitásának megteremtése. Ez a reform azonban csakis akkor
valósulhat meg, ha a Nyugat is kiveszi abból a részét, pontosabban
megnyitja a piacait a magyar áruk előtt."
|
|
|
|
|
|
|
A BKV és az infrastruktúra (1. rész)
|
1989. szeptember 18., hétfő - A Közlekedéstudományi Egyesület közreműködésével szakemberek elemezték a budapesti városi közlekedéshez tartozó üzemi létesítmények, szerkezetek és berendezések állapotát. A tapasztalatokról tájékoztatták az MTI munkatársát.
A Budapesti Közlekedési Vállalat Építési és Fenntartási Igazgatósághoz három üzemviteli szempontból fontos részleg tartozik: az áramellátás, a pálya, valamint a különféle üzemi épületek. A tömegközlekedés számára létfontosságú ágazatok működtetésére nincs elegendő pénze a BKV-nak. Hiszen csupán az áramellátás fejlesztéséhez, - hogy az megfeleljen a mai igényeknek - legalább hétmilliárd forintra lenne szükség. Jelenleg ugyanis az áramátalakítókban például 25 éves távvezérlők is működnek, s hiába van számítógépes elosztóhálózat is e területen, ha például a japán megszakító helyett csak magyarra futja, amelynek élettartama 25-ször rövidebb, és csak kétezer kapcsolást bír ki. A szűkös anyagi körülmények miatt a BKV szükségmegoldásokat is kénytelen alkalmazni, ezért számos elektromos alkatrészt már maga gyárt, s erre közös vállalatot is alapított a Debreceni, a Szegedi Közlekedési Vállalattal, valamint egy svájci céggel. A villamos- és hévpályák állapotát azzal lehet leginkább jellemezni, hogy műszaki állaguk ,,mutatója,,, az állami támogatás csökkentése miatt, 40-ről 25 százalékra csökkent. Ez pedig befolyásolja mind a biztonságos közlekedést, mind pedig a járművek sebességét. A pályarekonstrukcióhoz a szakemberek szerint jelenleg mintegy 20 milliárd forintra lenne szüksége a BKV-nak, mivel egy kilométer vágány felújítása folyó áron számolva körülbelül 25 millió forintba kerül. Maguk a közlekedésben dolgozók is megszenvedik a pénzhiányt, mivel az épületek, ezen belül is a szociális létesítmények fenntartására lényegesen kevesebb jut az eddigieknél. Ennek az az oka, hogy a vállalat vezetése úgy határozott: elsősorban azokat az épületeket kell rendben tartani, amelyeket az utasok vesznek igénybe. Az épületek felújítására egyébként körülbelül 5-6 milliárd forintra lenne szükség. (folyt.köv.)
1989. szeptember 17., vasárnap 21:29
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jóestét kivánok RÓZSAFA jelige vagyok.A rádió valamennyi kedves dolgozójának és munkatársának nagyon boldog újévet kivánok, jó erőt és egészséget.Szeretném egy kérdéssel kezdeni a beszélgetésemet, és pedig,hogy tessenek szívesek választ adni arra,hogy a székely himnusz kinek a szerzeménye, és mikor keletkezett a verse, illetve a szövege. És a Himnusz körülményeiről is nagyon szeretnék valamit hallani a Hallgatók Fóruma című műsorban."
III/III jelentés BOROS IMRE/FKgp-ról egy oldal
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (10.07-11.13) - Szétesik az aranykalicka
" A nép elindult a Ring felé, hogy az előző heti utat bejárja. Duzzadt, mind hangosabbá vált a tüntetés. Csak az első sorban meneteltek némán az emberek, összefogódzkodva, jelmondatokkal házilag telefestett textilcsíkokat maguk elé feszítve. Laci kiállt az első sorok elé, úgy forgatott. Ez rettentően veszélyes volt, a titkosrendőrök nyilvánvalóan észrevették, lefotózták, de ő nem törődött vele. Én az út melletti park egyik sűrű bokrában a földön fekve figyeltem."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|