Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 09.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Kiskőrös Városi Tanács V.B. nyilatkozata

"A városi tanács végrehajtó bizottsága Kiskőrös lakosságának óhaját tolmácsolva kinyilvánítja igényét arra, hogy amennyiben a tudományos vizsgálatok egyértelműen bebizonyítják, Barguzinban Petőfi Sándor földi maradványait találták meg, a halhatatlan költő végső és örök nyughelye szülővárosa, Kiskőrös legyen. "
DLF, Esti krónika:

A gazdasági változásokról

"A magyar reformprogram magában foglalja a vállalatok magánkézbe adását, a tőkepiac liberalizálását, valamint a fizetőeszköz-rendszer korszerűsítését. Az utóbbinak része a már 1988-ban bevezetett adóreform, az értéktöbblet-adó, valamint a kereseti adók ismételt alkalmazása és nem utolsó sorban a forint középtávon történő konvertibilitásának megteremtése. Ez a reform azonban csakis akkor valósulhat meg, ha a Nyugat is kiveszi abból a részét, pontosabban megnyitja a piacait a magyar áruk előtt."

Gazdasági konferencia a Rába gyárban (2. rész)

Győrött épül a gyár számára egy 100 ezer négyzetméteres
üzemcsarnok. Eredetileg egy új motorgyárnak szánták, de ezzel komoly
pénzügyi gondok vannak. Kérdés az is, hogy mikor lesz új Rába motor.
Válasz még nincs, a tárgyalások még tartanak. Ugyanígy kérdés az is,
hogy a Rába végleg lemondott-e a személygépkocsi-gyártásba való
bekapcsolódásról, vagy esetleg tart-e még egy-két ötletet
tarsolyban. Horváth Ede ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy komplett
autógyártásra jelenleg nem lát lehetőséget. Még ha elegendő pénzünk
lenne rá, műszaki technológiai felkészültségünk akkor is elégtelen
lenne. A Rába azonban nem akar kivonulni erről a területről.
Rövidesen befejeződik Szentgotthárdon egy európai színvonalú
gyártócsarnok, valamint az ahhoz tartozó kiszolgáló létesítmények
építése. Abban évente 200 ezer személygépkocsi-motor készülhet. Egy
meg nem nevezett nyugat-európai céggel biztató tárgyalások folynak
ebben a kérdésben. A Rába lehetőség lát arra is, hogy egy
tengerentúli céggel kooperálva tehergépkocsi összeszerelő üzemet
hozzon létre. Évi 20 ezer jármű összeszereléséről volna szó.

    Horváth Ede a konferencia befejeztével elmondta az MTI
munkatársának hogy a gyár helyzetéről, terveiről levélben
tájékoztatta Németh Miklóst, a Minisztertanács elnökét is és
támogatását kérte terveinek megvalósításához. Kifejtette azt is,
hogy amennyiben tovább tart a mértéktelen elvonás, a gazdaság
irányításában meglévő kapkodás, a bankok kamatainak emelése, akkor
ebből nem lesz kibontakozás, gazdasági fejlődés,
életszínvonal-emelés.

    A hazai bérrendszerről szólva Horváth Ede hangsúlyozta, hogy az
a lehető legrosszabb nemcsak Európában, hanem talán az egész
világon. Elvárjuk a munkásoktól, hogy világszínvonalú termékeket
gyártsanak, s közben afrikai színvonalon fizetjük meg őket. (MTI)


1989. július 20., csütörtök 18:12


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jóestét kivánok RÓZSAFA jelige vagyok.A rádió valamennyi kedves dolgozójának és munkatársának nagyon boldog újévet kivánok, jó erőt és egészséget.Szeretném egy kérdéssel kezdeni a beszélgetésemet, és pedig,hogy tessenek szívesek választ adni arra,hogy a székely himnusz kinek a szerzeménye, és mikor keletkezett a verse, illetve a szövege. És a Himnusz körülményeiről is nagyon szeretnék valamit hallani a Hallgatók Fóruma című műsorban."
III/III jelentés BOROS IMRE/FKgp-ról egy oldal


Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (10.07-11.13) - Szétesik az aranykalicka

" A nép elindult a Ring felé, hogy az előző heti utat bejárja. Duzzadt, mind hangosabbá vált a tüntetés. Csak az első sorban meneteltek némán az emberek, összefogódzkodva, jelmondatokkal házilag telefestett textilcsíkokat maguk elé feszítve. Laci kiállt az első sorok elé, úgy forgatott. Ez rettentően veszélyes volt, a titkosrendőrök nyilvánvalóan észrevették, lefotózták, de ő nem törődött vele. Én az út melletti park egyik sűrű bokrában a földön fekve figyeltem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD