|
|
|
|
Többségi brit tulajdonba került a Ganz Vasúti Járműgyár
|
1989. augusztus 21., hétfő - Tizenkét millió font tőkebefektetéssel, 51 százalékos, tehát többségi brit tulajdonba került a Ganz Vasúti Járműgyártó Rt. Az erről szóló szerződést hétfőn írták alá a Hilton szállóban a magyar vállalat, illetve az angol Telfos Holdings P. L. C. vezetői, Beck Tamás kereskedelmi miniszter jelenlétében.
Az ezt megelőző sajtótájékoztatón közölték: az új vegyesvállalat Ganz-Hunslet Vasúti Járműgyár Rt-ként kerül bejegyzésre. A vállalkozás tervei között szerepel a korábban tetemes veszteséggel működő budapesti gyár működésének, szervezetének és pénzügyi gazdálkodásának teljes átszervezése. Gyártmányaik között lesznek hagyományos Ganz vasúti járművek, motorvonatok, továbbá a nyugat-európai igényeket is kielégítő városi villamosok. Az MTI kérdésére elmondták: az angolok kétmillió font készpénzt adtak be, további tízmillióért pedig folyamatosan szállítanak termelő berendezéseket. Az esetleges munkaerő-átszervezésekről mindaddig nem kívánnak nyilatkozni, amíg az ott dolgozókkal személyesen meg nem beszélik az ezzel kapcsolatos kérdéseket. A vasúti járműgyár igazgatója nem volt hajlandó arra a kérdésre válaszolni, hogy valójában mennyi veszteséget hagynak a vegyesvállalatra, s azt sem mondta meg, hogy azt miként fizetik majd vissza hitelezőiknek. Az egyik eddigi részvényes, a Budapest Bank képviselője ehhez hozzáfűzte: a gyár már egy ideje gyakorlatilag hitel nélkül termel, likviditási gondjukat megoldja az a MÁV rendelés, amely négy motorvonat szállítására szól 400 millió forint értékben, s amelyeket rövidesen át is adnak. Szó volt arról is, hogy a magyar-brit vállalkozás jelentős új piacokra számít, máris 6 millió forintos üzletről tárgyalnak olyan nagy teljesítményű és mindezideig csak a Ganzban gyártott mozdonyok angliai szállításáról, amelyeket a tervezett La Manche csatorna alagút útvonalán közlekedtetnének. Bejelentették, hogy a Ganz gyár eddigi legnagyobb partnerei, a szovjet vasutak további igényeket jeleztek motorvonatok, metrószerelvények közös előállítására. A vegyesvállalat már szerződést is kötött a szovjet partnerrel fontos alkatrészek exportjára, ezúttal rubelért, de a további üzleteket már konvertibilis valutában számolják el. Egyébként arra számítanak, hogy a MÁV is jelentős megrendelőjük lesz, információik szerint a következő két évben legalább 28 motorvonatot kívánnak vásárolni. (MTI)
1989. augusztus 21., hétfő 13:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|