|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Ellenállók, Antifasiszták Szövetségének állásfoglalása az antiszemita jelenségekről
"Szövetségünk tagjait
aggodalommal tölti el, hogy az utóbbi időben egyre gyakrabban
találkoznak a fasizmus rémtetteire emlékeztető jelenségekkel, többek
között a fajgyűlölet durva megnyilvánulásaival.
Legutóbb a tabi zsidó temetőben elkövetett gyalázatos tettek
váltották ki felháborodásunkat."
Amerika Hangja:
Egy amerikai tiszti iskola főkapitánya
"Amerikai
nőkről szóló sorozatunkban ezúttal az Egyesült Államok tiszti
iskolájának főparancsnokáról hallanak, abból az alkalomból, hogy az
ország történelmében először a 4400 kadét főkapitányává egy 20 éves
lányt neveztek ki. Nem tudom, mi ennek a rangnak a magyarországi
megfelelője, de hogy rendkívül jelentős megbízatás, az kétségtelen.
Tiszti iskolás korában ezt a rangot nyerte el Pershing tábornok,
az első világháború amerikai seregének franciaországi parancsnoka.
McArthur tábornok, két világháború és a koreai háború hőse, valamint
Westmorlend tábornok, a vietnami háború főparancsnoka."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Nyers Rezsőnek, az MSZMP elnökének (2. rész) (OS)
|
Az alternatívaként felajánlott második magyar javaslat engedékenyebb a csehszlovák fél - szakmailag indokolhatatlan - sürgetései iránt. E javaslat értelmében a munkálatokat és a bősi erőmű átadását csak egy évvel halasztanák el, de az elkészült erőművet csak alapüzemben vagy korlátozott csúcsüzemben üzemeltetnék. A nagymarosi erőmű megépítéséről való döntésre (ha nincs Bősnél teljes csúcsrajáratás, akkor a nagymarosi vízlépcsőre nincs szükség) csak a dunakiliti-bősi komplexum üzemi tapasztalatai alapján kerülne sor. E változat szerint tehát a szennyezett Duna-víz felduzzasztásának vízminőségi következményeit és a létesítmények földrengésekkel szembeni állékonyságát nem előzetes tudományos vizsgálatok, hanem utólagos tapasztalatok alapján döntenék el, a már bekövetkezett károk alapján ítélnének. Ez a megoldás nemcsak borzasztóan költséges - a jelenleg mintegy 60-65 százalékban kész létesítmény befejezésének költségein túl még az esetleg szükségessé váló bontás és helyreállítás költsége is terheli -, de morálisan is megengedhetetlen. A bekövetkező vízminőségromlás ugyanis a felső létesítménynél is mintegy 2,5 millió ember egészséges ivóvizét fenyegeti - Szlovákiában -, és mai ismereteink szerint az elmérgeződött talajvíz többé már nem, illetve a duzzasztás megszüntetése után is csak évtizedes tisztítások után lenne ,,eredeti,, állapotába visszahozható. Az ellenzéki Kerekasztal Németh Miklóshoz intézett július 17-i nyílt levele - amelyben azt a fajta kompromisszumot ,,második internacionalista segítségnyújtás-nak,, minősítik Csehszlovákia nemzetei ellen - e kifelé engedékenyebb megoldás súlyos belpolitikai következményeire is rámutat, megjósolva, hogy az ,,véget vetne hazánkban a nemzeti közmegegyezés felé tartó fejlődésnek,,. A két, írásban átadott magyar javaslat között a csehszlovák fél a tárgyalásokon nem választott. Nyitottnak bizonyult viszont dr. Udvari László közlése szerint a csehszlovák kormányfő arra, hogy a helyzet megítélésében pártatlan nemzetközi szakértőket is bevonjanak. Erről várhatóan a hamarosan folytatódó szakértői szintű magyar-csehszlovák egyeztetések eredményeként, vagy a legkésőbb október végéig sorra kerülő újabb kormányfői találkozón születik döntés. A magyar kormánynak a tárgyalások kedvezőtlen kimenetele esetén is elhatározott szándéka nemzetközi szakértői testület felállítása. (folyt.köv.)
1989. augusztus 24., csütörtök 15:43
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|