Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › augusztus 26.
1989  1990
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása

"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:

NDK - menekültek

"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli, legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."

Rabár Ferenc a válsághelyzetről


-------------------------------


Washington, 1990. október 26. (Amerika Hangja, Esti híradó) - Mi
a véleménye a magyar kormánynak a közlekedési sztrájkról, a
kialakult hangulatról? Thassy Jenő:

    - A vonal túlsó végén a budapesti kormánytanács irodája, Rabár
Ferenc pénzügyminiszter van a telefonnál. Jelentést kaptunk
Budapestről és a vidéki városokból az ottani taxisofőröknek az
akciójáról és az elkeseredett hangulatról, amely bizonyos fokig
olyan messze elment, hogy a Kádár-rendszer alatti jobb állapotokat
emlegetik. Mi az Ön véleménye erről?

    - A hangulat valóban nagyon elkeseredett, és ezt a benzináraknak
a felemelése okozta. A benzináremelés egy gazdaságilag
elkerülhetetlen lépés volt a kormány részéről. Azt hiszem, hogy az
egész világon tudják, hogy a kuvaiti válság miatt a benzinárak
kétszeresére emelkedtek a közelmúltban. A magyar kormány ezt a
lépést nagyon sokáig halasztotta. Magyarországon a benzinár nem
szabadár, hanem hatósági ár, és most elkerülhetetlenné vált az
áraknak a felemelése, annál is inkább, mert a Szovjetunióból jövő
szállítások akadoznak. A harmadik negyedévben egyharmaddal kevesebb
olaj érkezett, és a negyedik negyedévben még kevesebbet várunk.

    A benzináremelés mértéke az tulajdonképpen nem a jelenlegi igen
magas olajárakhoz alkalmazkodott, hanem egy 25-29 dolláros
barrelenkénti árra volt alapozva. Olyan mértékű volt, hogy
Magyarországon mintegy 60-64 százalékos áremelést tett szükségessé.

    A taxivállalat dolgozói, a magántaxisok és általában a
szállításból és a fuvarozásból élők érthetően megrázkódtatásként
értékelték ezt az áremelkedést. Természetes, hogy tiltakoznak
ellene, hiszen arra kényszeríti őket, hogy átgondolják,
átkalkulálják a ráfordításaikat és ennek megfelelően tarifaemelésre
is fognak kényszerülni. Természetes, hogy a mai feszített gazdasági
helyzetben a tarifaemelés egyben egy keresletcsökkenést is fog
okozni, és ezt nagyon nehezen tudják elviselni. (folyt.)



1990. október 26., péntek


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak

"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:

(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD