|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési szakszervezetek nyilt levele Antall Józsefhez
(OS)
|
1990. október 26., péntek - Tisztelt Miniszterelnök Úr
A közlekedésben foglalkoztatott bérből és fizetésből élők nevében tiltakozunk a Kormány október 26-ai üzemanyagár - emelése ellen. Elfogadhatatlan számunkra, hogy ilyen rendkívüli mértékű, az egész lakosságot érintő intézkedést az érdekvédelmi szervekkel történő előzetes egyeztetés nélkül hoztak meg.
1. Az üzemanyagárban lévő rendkívül magas adótartalom (200 százalékos fogyasztói adó) nyilvánvalóvá teszi, hogy ilyen drasztikus mértékű áremelést az árviszonyok nem indokolnak. Egyértelműen a költségvetés bevételeinek a növeléséről van szó, ami újból elsősorban a bérből és fizetésből élők terhére történik.
2. A közlekedésben dolgozókat a lakossági terhek növekedésén túl még közvetlenebbül, munkavállalói minőségükben is érinti az üzemanyagár-emelés. A bevezetett üzemanyagárak sem a személy-, sem az áruszállítás piacán nem érvényesíthetők, ennek következtében több tizezer munkavállaló válik munkanélkülivé.
3. A helyi tömegközlekedés és a menetrendszerinti személyszállításon túlmenően követeljük az áruszállítás kompenzációját is. A kompenzáció nem korlátozódhat csak erre az évre.
4. A háztartási tűzelőolaj üzemanyagként történő felhasználását tiltó intézkedések azonnali bevezetését tartjuk szükségesnek a tisztességtelen versenyfeltételek megszüntetése érdekében.
Amennyiben fenti követelésünknek a kormány nem tesz eleget a következményekért a kormányt terheli a felelősség.
Budapest, 1990. október 26.
Közlekedési Dolgozók Közúti Közlekedési Munkástanácsok Országos Szakszervezeteinek Szakszervezet Szövetsége Szövetsége Közúti Közlekedési Tagozata
A levélben foglaltakkal egyetért: Független Közlekedési Szakszervezetek Országos Szakmai Szövetsége
(OS)
1990. október 26., péntek 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|