|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította
a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az
,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint
- 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés
felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési
kategóriákba esők hivatkozhatnának.
Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az utasok.
Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje el a Malév gépét.
A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket, vagy egyszerűen visszajutni a városba.
A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25 millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++
1990. június 29., péntek 19:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|