|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
RMDSZ-marosvásárhelyi tanácskozás (2. rész)
|
Szilágymenyőn ezt nem vették figyelembe, és megtartották az alakuló gyűlést. ,,Az alulról jövő kezdeményezések szellemében hozom a menyői gyülekezet és a szövetség üdvözletét, s ezzel kívánom köszönteni a küldöttértekezletet,, - mondotta Tőkés László.
A tanácskozáson ismertették a lvovi magyarok szövetségének Szilveszterkor keltezett üzenetét, valamint a Magyarok Világszövetségének, a Magyar Televíziónak és a Magyar Távirati Irodának az RMDSZ-hez küldött üdvözletét.
Felszólalt a tanácskozáson Pálfalvi Attila közoktatásügyi miniszterhelyettes, aki bejelentette: Kolozsváron rövidesen felszabadítják a pártiskola épületét. Ode helyezik át azokat a román osztályokat, amelyeket régi kolozsvári líceumokban, magyar iskolákban indítottak néhány évvel ezelőtt. Ősztől ismét megkezdi munkáját Kolozsváron a Bólyai egyetem. Ehhez az egyetemhez kapcsolódna önállóságát megtartva a többi magyar felsőoktatási intézmény, így a marosvásárhelyi orvosi egyetem, a Szentgyörgyi István színművészeti főiskola, a kolozsvári zenei és képzőművészeti főiskola, valamint az állatorvosi és a magyar műszaki felsőiskola. Rámutatott arra, hogy a diktatúra idején a nemzetiségi oktatás szenvedte el a legtöbb csapóst. Marosvásárhelyen az orvosi egyetemen öt év alatt 90-ről 15-re csökkent a felvett magyar hallgatók száma. Közölte, hogy szorgalmazni fogják a Havasalföldre és Moldvába kihelyezett magyar tanárok erdélyi elhelyezkedését és helyt adnak azoknak a törekvéseknek is, hogy a közelmúltban Erdélybe vezényelt román pedagógusok visszatérhessenek a Regátba, ha erre igényt tartanak.
Kijelentette: számos jelzésünk van arra, hogy ezek a román pedagógusok haza szeretnének menni. Elmondta, hogy egyharmaddal növelni kell a tanárok létszámát, és kérte, hogy mielőbb térjenek vissza hivatásukhoz a jelenleg más területeken dolgozó pedagógusok. Szólt arról is, hogy már nem érvényes a ,,röghöz kötöttség,, , tehát az értelmiségnek nem kötelező az állandó lakhelyen munkát vállalnia.
A tanácskozás zárt üléssel, majd sajtótájékoztatóval ért véget. +++
1990. január 13., szombat 19:09
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|