|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (1. rész)
|
1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a
Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország
számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű
ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek
foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt
piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a
fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási
törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan
versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari
miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt
napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon
személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és
ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi
vegyesvállalat alapítási törekvései.
Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ főhatóságokkal.
Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi 100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott 1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)
1990. január 12., péntek 16:39
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (2. rész)
|
A GM vegyesvállalata emellett vállalkozik személyautók összeszerelésére is. Az összeszerelt személygépkocsikat a keresletnek megfelelő mennyiségben belföldön értékesítenék, a fennmaradó részt dollárelszámolású piacon adnák el.
Az ipari miniszterhelyettes a Suzuki tervezett vegyesvállalatáról elmondotta, hogy a japán kocsik összeszerelése a magyar vállalatok széles körét vonja be a gépkocsigyártásba, és a magyar háttéripari vállalatoknak több száz termék gyártására biztosíthat lehetőséget. A Suzuki leendő összeszerelő üzemének egy sor olyan alkatrészre lesz igénye, amelyeket 50 ezres sorozatban is gazdaságosan lehet gyártani, viszonylag kisebb beruházási költség mellett. Ilyenek például az üléshez, a belső kárpitozáshoz, a villamoskábelezéshez szükséges termékek. A Magyarországon összeszerelt személygépkocsik nyugat-európai értékesítésének azonban erős piaci konkurenciája lesz; ezért is a következő félévben különböző tanulmányokat készítenek az értékesítési lehetőségekről.
Végezetül Sós Gyula hangsúlyozta, hogy a két kooperáció eredményessége azon dől el, mennyiben tesznek eleget a szerkezetváltás kritériumainak, azaz, javítanak-e az ország tőkés devizamérlegén. Lényegs az is, hogy a vállalkozásokban résztvevő vállalatok jövedelemtermelő képessége hogyan alakul a jövőben. Erre a két szempontra feltétlenül tekintettel kell lenni mindkét fejlesztésnél - mondotta végül. (MTI)
1990. január 12., péntek 16:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|