|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Bács-Kiskun megyei reformkörök felhívása
"Új programra, új működési rendre, minden szinten új és hiteles
vezetésre, új tagsági viszonyra van szükség ahhoz, hogy ez az új
szocialista párt új politikai erőként és számottevő tényezőként
jelenhessen meg a magyar nép előtt."
DLF, Csak egy szóra:
NDK - menekültek
"Kelet-Berlin csak csütörtök este, akkor azonban
annál hangosabban, cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy az NDK
Magyarországot szeptember 1-jétől nyugati országként kezeli,
legalábbis ami polgárainak utazásait illeti. Ezek a híresztelések az
NDK-ból terjedtek el, mert azok számára, akik Kelet-Berlin
politikáját ismerik, hihetőnek tüntek, minden bizonnyal jelentős
mértékben járultak hozzá a menekültáradat felduzzadásához."
|
|
|
|
|
|
|
- Reggeli sajtószmle 2/1. folyt.
|
A lap úgy véli: az a legfontosabb kérdés, miként lehet Kelet-Európa népeit mind politikailag, mind pedig gazdaságilag felkészíteni arra, hogy egyszer majd a közösség tagjaivá lehessenek. Igen fontos - írja az Independent, hogy Nagy-Britannia és a többi nyugat-európai ország összehangolja erőfeszítései.
Tegnapi adásunkban már szó esett róla és a Financial Times is cikkben számol be arról ma reggel, hogy a Suzuki autógyártó cég 85 millió font értékű beruházás formájában személyautó gyártását kezdi meg Magyarországon. Kelet-Európában ezzel létrejött a legnagyobb japán közös vállalkozás. De nyitánya lehet a japán tőke beáramlásának. Alig egy hónapja érkeztek az első, de máig meg nem erősített hírek arról, hogy a General Motors is üzemet építene Magyarországon, ahol Opel autók motorjait állítanák elő. A 400 millió dolláros beruházás mögött eltörpül az a 150 millió dolláros összeg, mellyel Amerika annak idején a Tungsram gyár részvényeinek felét vásárolta meg.
A japán szerződés értelmében vegyesvállalat építi majd fel az autógyárat, mely Esztergomban létesül. És, ahol 1992-ben már 15 ezer Kultus típusú kisautót gyártanának. Az utána következő három évben évi 50 ezer autó gyártását irányozták elő, majd évente 100 ezer személyautó kerül le a futószalagról. A tárgyalások már 1985-ben megkezdődtek, de mindmáig nem született döntés arról, hogy az Európai Közösség országaiba az előállított személygépkocsik hány százaléka exportálható. +++
mf
- . -
1990. január 10., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (08.15-08.30) - Prágai bikaborjak
"...a CSKP vezető szerve egy nappal korábban külön is foglalkozott a kialakult helyzettel, s hogy igen kemény figyelmeztetést küldött a követség előtt tüntetőknek: ha nem áll le azonnal a további hangulatkeltés, ha az események bárhol is élesebb fordulatot vesznek, akkor a két magyar fiatal igen súlyos büntetésre számíthat."
SZER-hallgató telefonja:
(ZENEÉRTŐ) "Jó reggelt! Szombat van, augusztus 26-a. Nagyon kérem, hogy Basilides Barna is tartsa magát ahhoz, amit előtte két perccel a Műsorismertetésben bemondtak, hogy ugyanis a napi Kalendárium 6 óra 55-kor, 7 óra 55-kor van és nem 53-kor vagy 52-kor. Gondolom, ő sem szeretné, hogy ha egy vonat 6:55-kor indul és már 6:50-kor kigördült volna a pályaudvarról, amelyikkel ő akart volna, mondjuk, elutazni. Nem tudom, hogy ennyi fegyelmet kívánni egy műsorvezetőtől olyan nagy dolog-e? Szerintem ez kötelessége lenne."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|